ראש הממשלה: "יהיו מדינות נוספות שיתווספו רשמית למעגל השלום"

ראש הממשלה נאם במליאת הכנסת לפני ההצבעה על אישור הסכם השלום עם בחריין. נתניהו קרא לחברי הכנסת הערבים לתמוך בהסכם, ותקף את יו"ר האופוזציה שאמר שצריך להבריא את היחסים עם הדמוקרטים בארצות הברית: "הוא יסביר לי איך לשמר את הקשר? זה אבסורד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/11/20 14:11 כג בחשון התשפא

ראש הממשלה: "יהיו מדינות נוספות שיתווספו רשמית למעגל השלום"
ראש הממשלה במליאת הכנסת, היום, צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם כעת במליאת הכנסת ומוסר "הודעה משותפת בדבר כינון קשרי דיפלומטיה, שלום וידידות בין מדינת ישראל וממלכת בחריין". את הדיון במליאה, פתח יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין. "הדרך לשלום אינה עוברת דרך ויתורים על חלקי מולדת, אינה עוברת דרך פשרות עם הטרור. אני תקווה כי עקרונות אלו ינחו כל ממשל בארה"ב וכל ממשלה בישראל, כדי להבטיח את ביטחון האזור, כדי להגיע לשלום אמת".

נתניהו תקף את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שנעדר מההצבעה במליאה. "שמעתי את יו"ר האופוזיציה לפיד אומר בפומפוזיות מלאת חשיבות עצמית שאני 'הזנחתי את הקשרים עם המפלגה הדמוקרטית'. 38 שנים אני משקיע מאמצים בלתי פוסקים בחיזוק יחסינו עם ארה"ב עם שתי המפלגות, עם הנשיאים, הקונגרס, הסנאט, עם מאות ראיונות בטלוויזיה וברדיו מימין ומשמאל. הוא יסביר לי איך לשמר את הקשר? זה אבסורד".

לפיד מיהר להגיב לדברי נתניהו. "הנסיון של נתניהו לטעון שהוא שמר על יחסים טובים עם הדמוקרטים הוא מביך. הניתוק שלו ממה שקורה בשנים האחרונות בארה"ב כל כך גדול שהוא לא יודע מה אומרים הדמוקרטים והממשל החדש על מי שהקים את "רמת טראמפ" באמצע מערכת בחירות סוערת בארה"ב. נתניהו לקח הימור לא מחושב וסיכן את מערכת היחסים המיוחדת של ישראל וארה"ב. רק ממשלה חדשה תוכל לתקן את זה".

ראש הממשלה אמר על הסכמי השלום עם המדינות הערביות: "השלום עם האמירויות, בחריין והנורמליזציה עם סודן לא נפל עלינו מהשמיים. הוא בא משינוי מדיניות. בעשור האחרון ממשלות ישראל מטפחות בשיטתיות את עוצמתנו – בביטחון, בכלכלה, בסייבר, ביחסי החוץ ובכל התחומים. ישראל מקרבת אליה מדינות ערביות אחרות, בהן כאלו שעדיין לא חתמו בפומבי. ניצני הנורמליזציה כבר שם, והפריחה תיראה גם מעל פני השטח". בנוסף התייחס לתוצאות הבחירות בארה"ב: "הכרה בירושלים כבירת ישראל, העברת שגרירות ארה"ב אליה, הכרה בריבונותנו בגולן. עמדתו הנחרצת נגד איראן, תמיכתו העקבית באו"ם חיזוק קשרי הביטחון והסכמי השלום. אני מברך על כך שידידי ג'ו ביידן ואיתו, קמלה האריס, בירכו על ההסכמים האלה".

נזכיר כי בישיבת סיעת יש עתיד אתמול, אמר לפיד: "למול הקורונה, למול המשבר הכלכלי, זה מה שמדינות צריכות. זה גם מה שישראל צריכה. מנהיגות חדשה, שונה, ישרה, שתבריא את ישראל ותבריא גם את יחסינו עם המפלגה הדמוקרטית בארה"ב".