אחרי 10,000 חולים ביום: משלחת רופאים ישראלית תצא לסייע בצ'כיה

העלייה הדרמטית בתחלואה במדינה האירופית, הביאה את ישראל להיענות לפנייתה ולשלוח קבוצת רופאים שתסייע במאבק בקורונה בעיר ברנו. שר הבריאות: "למדינת ישראל יש הרבה מה לתרום למדינות העולם בתחום הקורונה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/11/20 10:19 טז בחשון התשפא

אחרי 10,000 חולים ביום: משלחת רופאים ישראלית תצא לסייע בצ'כיה
משלחת רופאים ישראלית תצא לצ'כיה, צילום: David Cohen/Flash90

בזמן שישראל חווה ירידה בתחלואה ונוקטת צעדים ליציאה מהסגר השני, שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הבוקר (ג'),ולאחר התייעצות עם מנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי, כי בכוונתו להוציא משלחת סיוע מטעם משרד הבריאות לצ'כיה, כדי לסייע בהתמודדות של העיר ברנו עם מגפת הקורונה. זאת בזמן שהבוקר התגלו 9,241 חולי קורונה בצ'כיה, שפנתה לישראל יחד עם ארגון הבריאות העולמי, בבקשה לעזרה רפואית.

בראש המשלחת, שתמנה שמונה אנשים, יעמוד ד"ר רם שגיא, מנהל אגף בחטיבת בתי החולים במשרד הבריאות, ובעבר שימש כסגן קצין רפואה ראשי. אל ד"ר שגיא יצטרפו רופאים מבתי החולים שיבא, הדסה, שערי צדק ובני ציון, ופראמדיקים ממד"א.

המשלחת תצא לצ'כיה ביום חמישי הקרוב, ותסייע במשך שבוע במאבק בתחלואה בעיר הצ'כית. עם חזרתם, חברי המשלחת ייכנסו לבידוד בן עשרה ימים, בהתאם לנוהל של עובדי מערכת בריאות נחוצים.

השר אדלשטיין אמר בעקבות הדיווח כי "למדינת ישראל יש הרבה מה לתרום למדינות העולם בנושא הקורונה והחירום ונעשה זאת גם בצ'כיה וגם במקומות אחרים, ככל שיידרש. הדבר מתאפשר נוכח הירידה במספר המאושפזים לאחר הסגר. הרבה מדינות נוספות באירופה נכנסות בימים אלו לסגר שני ואני מבקש להפיק את הלקחים על עצמנו כדי שאנחנו נצא בצורה בטוחה מהסגר ולא נחזור לסגר שלישי".