הירידה בתחלואה נבלמה. אדלשטיין: "אנחנו לא במצב לעוד הקלות"

ממונה הקורונה גמזו וצוות מומחים הציגו לחברי הקבינט את תמונת התחלואה בישראל, שנראית מדאיגה. גמזו: "אנשים לא מבינים למה צריך להיבדק". ראש המל"ל: "הנתון של מקדם ההדבקה צריך להדאיג אותנו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/11/20 13:21 טו בחשון התשפא

הירידה בתחלואה נבלמה. אדלשטיין: "אנחנו לא במצב לעוד הקלות"
יולי אדלשטיין. , צילום: פלאש 90

הירידה החדה בתחלואת הקורונה נבלמת. ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו הציג הבוקר (ב') לקבינט הקורונה תמונה מדאיגה, לפיה מקדם ההדבקה נמצא בעלייה, לאחר שהירידה העקבית בשבועות האחרונים נבלמה. 

שר הבריאות יולי אדלשטיין קרא בדיון להחמיר את החקיקה, "אנחנו בצומת דרכים. אם לא נחוקק את חוק הקנסות מהר - תוך יומיים-שלושה - אנחנו יוצרים מצב של רשע וטוב לו צדיק ורע לו. אני מציע לדבוק בהחלטות הקבינט - מתקדמים בהקלות כאשר מקדם ההדבקה מתחת ל-0.8. צר לי, אבל אנחנו ממש לא שם".

על פי הנתונים, במגזר הערבי התחלואה מזנקת, בעיקר בעקבות החתונות ההמוניות שחזרו אחרי הסגר, גם במגזר החרדי נרשמת בימים האחרונים עלייה, אחרי הירידה החדה, וגם במגזר הכללי ניכרת עלייה, אך מועטה יותר.

העלייה בתחלואה משתקפת גם בנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר, לפיהם 649 אומתו כחיוביים לקורונה אתמול, מתוך 21,894 בדיקות, כשאחוז הבדיקות החיוביות עומד על 3.1%, נתון גבוה במיוחד לאחר שכבר ירד אל מתחת ל-2 אחוזים.

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר לשרים כי "זו מלחמה מתמשכת. הבדיקות חופשיות, עדיין נמצאים במצב של אי-רצון ללכת ולהיבדק. בסקרי הגננות והסקרים האחרים אנחנו מגיעים לאחוזים של חצי אחוז ואחוז, תחלואה שאנחנו לא מכירים בה". 


(נתניהו במסיבת העיתונאים בשיבא, אמש)

ראש המל"ל, מאיר בן שבת, אמר כי "הנתון של מקדם ההדבקה צריך להדאיג אותנו. אנחנו לא חוזרים למספר בדיקות גבוה ומתוך זה שיעור החיוביים גבוה יחסית. צריך לראות בדאגה את האזורים האדומים והעלייה בתחלואה ביישובים הערביים".

הפרופ' ערן סגל, מצוות המומחים של מכון ויצמן, שפרסם עד כה תחזיות שהוכחו כמדויקות במיוחד בנוגע להתפשטות התחלואה, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מקדם ההדבקה R כבר מעל 0.8 ,זה מגלם כרגע רק את ההשפעה של שלב ההקלות הראשון. ההקלות של השלב השני צפויות להעלות עוד את R ולכן לא בטוח שנוכל ללכת לשלב 3. החורף צפוי להעלות עוד את R בגלל התקהלויות במקומות סגורים, כמו שכבר קרה באירופה". לדבריו פרופ' סגל, "לאור הנתונים האלו כמובן שלא כדאי לבצע הקלות נוספות בשבועיים הקרובים עד שנבין את השפעת פתיחת כיתות א-ד". 

שר האנרגיה יובל שטייניץ, חבר קבינט הקורונה, קרא לעצור את ההקלות: "כ-600 נדבקים ביום וכמעט הכפלה של שיעור הבדיקות החיוביות מ-1.7 ל-3.1? נורות האזהרה האדומות נדלקות לנגד עינינו", כתב שטייניץ, אחד התומכים העקביים בהטלת סגר בגל השני. "זה הזמן לשקול צעדים נוספים שאינם פוגעים בכלכלה כמו סגר לילי מהשעה 21:00, או כמו האטה בהמשך הפתיחה של הלימודים בבתי הספר ובמוסדות להשכלה גבוהה. אם לא נעשה כלום ולא נכביד על עצמנו בקטן - בסוף נאכל אותה בגדול", הוסיף שטייניץ.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן