עמית סגל תוהה: "הסדר ניגוד העניינים הוא על דעת נתניהו או לא?"

הסדר ניגוד העניינים שפרסם היועמ"ש, מבקש למנוע את התערבותו של נתניהו במינויי גורמים במערכת אכיפת החוק וטיפול בחוקים רלוונטים. פרשן חדשות 12 תוהה האם ראש הממשלה יסכים להסדר, ומציין כי איננו חתום עליו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/20 20:10 טו בחשון התשפא

עמית סגל תוהה: "הסדר ניגוד העניינים הוא על דעת נתניהו או לא?"
תוהה על הסכמת נתניהו. עמית סגל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל, תהה בעקבות פרסום הסדר ניגוד העניינים שגיבש מנדלבליט, ואמר: "מאחורי כל איום הנבצרות המהותית ששיגר מנדלבליט עומד הרצון לחייב את נתניהו להסכים. דוברי ראש הממשלה לא הגיבו עד עכשיו לשאלה אם בכוונת נתניהו לכבד אותו".

"סימן השאלה שעוד אין עליו תשובה" אומר סגל, הוא, "האם הסדר ניגוד העניינים שפרסם היועמש לנתניהו ואוסר עליו לעסוק בענייני מערכת אכיפת החוק הוא על דעת ראש הממשלה או לא?". סגל ציין בהמשך כי נתניהו אכן לא חתום על ההסדר, וייתכן וזה מרמז על אי הסכמתו. 

הסדר ניגוד העניינים שפרסם הערב (ב') היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מבקש למנוע מנתניהו התערבות במספר נושאים הקשורים לתיקיו המתנהלים בבית המשפט. בין הסעיפים: אי התערבות במינויי גורמים במערכת אכיפת החוק, שופטי העליון ובית המשפט המחוזי בירושלים, אי חקיקה או קידום הצעות חוק שנוגעות לתחום טוהר המידות וקבלת החלטות בתחום התקשורת.