ראשי מועצות לשרה רגב: פעלי לכך שעוקף אל-ערוב החדש ייקרא ע"ש משה ומרים לוינגר

ראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן וראש המועצה המקומית קרית ארבע אליהו ליבמן, שלחו מכתב לשרת התחבורה בדרישה שתפעל לכך שהכביש עוקף אל-ערוב החדש, ייקרא 'כביש משה ומרים לוינגר'. "לא רק הם ראויים לכבוד הזה, אלא כולנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/10/20 11:02 יב בחשון התשפא

ראשי מועצות לשרה רגב: פעלי לכך שעוקף אל-ערוב החדש ייקרא ע"ש משה ומרים לוינגר
הרבנית מרים לוינגר ז"ל, צילום: Nati Shohat/Flash90

בימים אלה ממש מתחילות העבודות לסלילת כביש עוקף אל-ערוב החדש, כביש אשר יקצר את זמן הנהיגה לגוש עציון וחברון. ראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן וראש המועצה המקומית קרית ארבע אליהו ליבמן, שלחו אתמול (ה') מכתב לשרת התחבורה מירי רגב, בדרישה שתפעל לכך שהכביש החדש עוקף אל-ערוב ייקרא 'כביש משה ומרים לוינגר'.

במכתבם כתבו ראשי המועצות שלמה נאמן ואליהו ליבמן: "את "קשר האחיות" הזה לא המצאנו בעצמנו, אלא נתלים אנו באילן גדול, דוד בן גוריון, אשר אמר מיד לאחר שחרור הר חברון בשנת תשכ"ז כי "נעשֶׂה מִשגֶׂה עצום ונורא אם לא ניישב את חברון, שכנתה וקודמתה של ירושלים, ביישוב יהודי גדול והולך בזמן הקצר ביותר. זה יביא גם ברכה לשכנים הערבים. ראויה חברון להיות אחותה של ירושלים". 

השניים הוסיפו: "כביש זה הוא זירוז נוסף ליישוב קרית ארבע היא חברון, למעלה מיובל שנים לאחר תקיעת היתד הראשונה  וזו ההזדמנות להודות לך מקרב לב על תרומתך לכך שהתכניות קורמות עתה עור וגידים, במציאות, על הקרקע. על כן, ראוי כי נזכיר על מפת ישראל, לכל נהג ולכל עובר אורח בכביש הזה" . 

"כזכור: הראשונים, אשר בחזונם פרצו את הדרך לחברון ולקריית ארבע – הרב משה לוינגר ורעייתו הרבנית מרים, אשר הלכה לעולמה לאחרונה ממש ונטמנה בבית העלמין העתיק. הרב משה, באותו ליל סדר בשנת תשכ"ח (1968), "עשה סדר" והורה דרך לכל מפעל ההתיישבות האדיר ביהודה ושומרון, ומרים מכונת הכביסה שהיא הביאה אתה אל 'מלון פארק' לקראת פסח, היא שנתנה את האות ש"אנו מתכוונים ברצינות". 
 
בסוף מכתבם כתבו ראש המועצות נאמן וליבמן כי "הכרת תודה, בנפנוף הצדעה, לשניים הללו אשר לעצמם לא בקשו דבר, רק נתנו את כל אשר יכלו לעמם ולארצם".

צילום: דוברות

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן