קבינט הקורונה אישר את פתיחת מערכת החינוך בכיתות א'-ד'

קבינט הקורונה יתכנס פעמיים היום, כאשר הבוקר אושר פתיחת הלימודים בשבוע הבא, בערב ידונו על פתיחת המסחר. נתניהו על עטיית המסכות: "אנחנו צריכים למצוא מסיכה יותר נוחה. נהיה עם זה לפחות שנה, הבקשה מהציבור צריכה להיות קלה לביצוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/20 08:50 יא בחשון התשפא

קבינט הקורונה אישר את פתיחת מערכת החינוך בכיתות א'-ד'
צילום: דוברות

קבינט הקורונה התכנס הבוקר (ה') להמשך הדיונים בעניין הסרת המגבלות על המשק ופתיחת מערכת החינוך. הדיון הוא חלק נוסף במסגרת השלב השני בתוכנית היציאה מהסגר, שיכלול כעת גם את האפשרות של פתיחת עסקים נוספים. במהלך הדיון הקבינט אישר את פתיחת מערכת החינוך בכיתות א-ד החל מיום ראשון ל-לפחות 4 ימים בשבוע עד 18 תלמידים בכיתה. דיון נוסף על פתיחת המסחר יתקיים בשעה 17:30.

ישראל כ"ץ נגד אדלשטיין: "אטימות לב. משרד הבריאות התנתק מהעם"

בפתח הדיון אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אנחנו יוצאים לדרך עם המתווה שקבענו. כיתות א' וב' ילמדו חצי שבוע למשך שבועיים, כיתות ג' וד' חמישה ימים בשבוע". עוד הוסיף: "אחרי דיונים החלטנו שהמתווה שהוחלט בקבינט הקודם, זה יהיה תקף לשבועיים ושבשבועיים הקרובים יבחנו במשרד הבריאות כיתות מלאות בלי קפסולות". נתניהו התייחס גם להקפדה הנדרשת של עטיית מסכות, וציין על הקושי בעטייתן. "אנחנו צריכים למצוא מסיכה יותר נוחה. נהיה עם זה לפחות שנה, הבקשה מהציבור צריכה להיות קלה לביצוע. צריך להשקיע כסף בתכנון מסכות שיותר קל לעטות אותן".

פרויקטור הקורונה  פרופ' רוני גמזו בישר אמש על המעבר הצפוי לשלב השני בהקלות וטען ש"יש אור ירוק לקבינט לעבור לסבב ההקלות השני". גמזו גם צפוי שלא להתנגד למתווה של עשרה אנשים בתוך בתי תפילה, כאשר על פי המצב הקיים היום, עשרה אנשים יכולים להתקהל בחלל סגור עם מסכות ותוך שמירת מרחק. שר הפנים אריה דרעי צפוי לדרוש את פתיחת בתי הכנסת, כאשר גם השר יזהר שי מכחול לבן תומך בכך.