גמזו: "יש אור ירוק לקבינט לעבור לסבב ההקלות השני"

הפרויקטור שיעזוב את תפקידו בעוד כשבועיים, סיפר על תחילת החפיפה עם מחליפו פרופ' נחמן אש, תיאר את התחלואה שממשיכה לעלות בקצב גבוה במגזר הערבי, והודיע על המעבר הקרוב לשלב השני

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/10/20 16:58 י בחשון התשפא

גמזו: "יש אור ירוק לקבינט לעבור לסבב ההקלות השני"
פרופ' רוני גמזו. , צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הממונה למאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו ערך היום (ד') את התדריך השבועי לכלי התקשורת בו שטח את מצב התחלואה בישראל ובציבור הערבי, בישר על המעבר הצפוי לשלב השני בהקלות, והודיע כי החפיפה עם מחליפו פרופ' נחמן אש החלה: "אני מאוד שמח על המינוי הזה". 

"צריך להבין את אירוע הקורונה" אמר גמזו, "צריך לנהל את זה בצורה מורכבת, לתכלל את ההכול. אי אפשר לנהל את זה רק על ידי גורמי המקצוע ומנכל משרד הבריאות, כולנו צריכים לעבוד בדרך אחת ואכן יש כאן מערך מאוד מאוד מורכב".


(קמפיין משרד הבריאות)

הממונה למאבק בקורונה סיפר על תפקידו, אותו הוא עתיד לעזוב בעוד כשבועיים ואמר כי הוא "עם הרבה מאוד עבודה שמכל האחריות שלה בהרבה מהתהליכים כאן, הם על הפרויקטור". פרופ' גמזו הבהיר כי הוא יעשה הכול "כדי להעביר את כל המשימות וכל האחריות, כל התהליכים, כל המתודה של ניהול המשבר הזה לפרופ' אש. נעבוד ביחד, במהלך חפיפה של כשבועיים".

פרופ' גמזו התייחס למצב התחלואה בישראל וטען כי "אנחנו כרגע בממוצע שבועי, שבעה ימים לאחור, שירד מאלף. זאת אומרת, הממוצע, לא רק הכמות היומית של המאומתים היום, סביב ה-800. כלומר, עברנו את היעד ששמנו לעצמנו להגיע אליו בסבב ההקלות השני, אנחנו כרגע עם אור ירוק לקבינט להפעיל את סבב ההקלות השני".

"הירידה בבדיקות בחברה הערבית הביאה לעלייה בשיעור החיוביים ומיד לעליה בכמות המאומתים" אמר הפרויקטור, והבהיר כי "את זה מיד ראינו. זה מטריד גם כי פתיחת מערכת החינוך מחכה בפתח, גם בחברה הערבית. ואותן ערים כתומות ממשיכות בקצבי תחלואה. אני אומר, חלאס. מספיק. בטח למנוע שוב את ההתקהלויות הללו. וללכת להיבדק. אני פונה באמת לכל החברה הערבית ללכת להיבדק" .