העולה ה-3.3 מיליון מאז קום המדינה - הגיע לישראל

העולה ה-3.3 מיליון מקום המדינה עלה מאוקראינה דווקא ב"שבוע העלייה" ברכבת אווירית מיוחדת של הקרן לידידות ומשרד העלייה והקליטה. יחד איתו הגיעו 240 עולים חדשים מאוקראינה – שיא יומי לעלייה מפרוץ הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/20 17:03 ח בחשון התשפא

העולה ה-3.3 מיליון מאז קום המדינה - הגיע לישראל
העולים נוחתים בנתב"ג, צילום: דוברות

היסטוריה קטנה בנתב"ג - דווקא באמצע הקורונה. היום (ב') נחת בישראל העולה ה-3.3 מיליון מאז קום המדינה. 

באופן סמלי העולה ה-3.3 מיליון עלה לישראל בציון "שבוע העלייה" לצד 240 עולים חדשים מאוקראינה שנחתו היום בישראל ברכבת אווירית של 3 טיסות של חברת ישראייר שארגנה הקרן לידידות. זהו שיא יומי מאז תחילת משבר הקורונה במרץ האחרון, והעולים מצטרפים למעל 11 אלף עולים שעלו מתחילת פרוץ משבר הקורונה במרץ מ-85 מדינות ברחבי העולם. 

מרגש: למרות הקורונה - עשרות עולים חדשים נחתו בישראל

בין העולים החדשים הגיעו 52 ילדים. העולים יקלטו ב-37 ערים בישראל כאשר 102 מהם יעברו לגור בצפון הארץ, 99 באזור המרכז ו-40 יגורו בדרום הארץ. חיפה היא העיר המובילה בקליטה עם 42 עולים שבחרו לגור בה. 

בין העולים הנרגשים היו גם קרינה ויבגני אושקוב שאהבתם אחת לשני, ואהבתם לישראל נקשרו זו בזו כאשר יבגני הציע נישואין בהפתעה לקרינה בעת טיול בכותל כשהגיעו לביקור קרובים בישראל לפני כשנה. "זה היה מאוד מרגש ומאוד סימבולי, לא הצלחתי לעצור את דמעות ההתרגשות", סיפרה קרינה. "יבגני בחר לעשות את זה דווקא בישראל ודווקא במקום כל כך קדוש וחשוב ליהודים – בכותל. כמובן שהסכמתי, וגם באותו רגע החלטתי ויבגני כמובן הסכים, שאנחנו צריכים לעלות לארץ, להקים בית בישראל ולגדל את ילדינו העתידיים כצברים".

העולים זכו לקבלת פנים חגיגית לרגל ציון שבוע העלייה בישראל של שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ונשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין. 

השרה תמנו-שטה אמרה כי "בשבוע העלייה אנו גאים להצדיע לעולים החדשים והוותיקים, וכשרת העלייה והקליטה נפלה בחיקי הזכות לקבל את פניו של העולה ה-3.3 מיליון במועד סימבולי ומהותי לחברה הישראלית כולה ובהם העולים שתורמים משמעותית לקידומה ופיתוחה של מדינת ישראל". 

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין, הוסיפה: "העולים הם ברכה וחיזוק אדיר לחברה ולכלכלה הישראלית ואנחנו גאים בזכות שניתנה לנו לסייע בהבאתם ארצה עם עוד אלפי יהודים מעל העולם".