המל"ל: פתיחת מערכת החינוך - לפני המסחר והחנויות

במטה לביטחון לאומי אימצו את המלצת משרד הבריאות להמתין עם פתיחת החנויות לשלב ההקלות הבא. בינתיים, נמשכים הדיונים על מתווה הלימודים בכיתות הנמוכות. בשלטון המקומי זועמים: "החלטות הזויות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/20 16:18 ח בחשון התשפא

המל"ל: פתיחת מערכת החינוך - לפני המסחר והחנויות
החנויות יישארו סגורות?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתי ייפתחו החנויות והמסחר בישראל? במטה לביטחון לאומי הצטרפו היום (ב') להמלצת משרד הבריאות, לפיה יש להמתין עם פתיחת המסחר והחנויות לשלב ההקלות השלישי, בעוד כשלושה שבועות (15.11), ולפתוח ביום ראשון הקרוב רק את העסקים המקבלים לקוחות במסגרת של "אחד על אחד", כמו רפואה משלימה, קוסמטיקה, מספרות ועוד.

עימות בוועדת הכלכלה: גרוטו התפרץ על מיקי לוי ונטש את הדיון | צפו

על פי דיווח ב'כאן חדשות', הדיון שהתקיים היום בין גורמים במשרדי האוצר והבריאות ובמל"ל בנושא הסתיים ללא תוצאות, כשבאוצר הציגו לאנשי משרד הבריאות את השאלה: מה כן אפשר לפתוח, לדעתכם? ובמשרד הבריאות סירבו, כאמור, לשקול את פתיחת המסחר כבר בשלב הקרוב.

איך יתקיימו הלימודים בכיתות הנמוכות?

קבינט הקורונה ממשיך בשעה זו בדיונים על שלב ההקלות הבא, שאמורות לכלול בעיקר את פתיחת מערכת החינוך עד כיתה ד'. כזכור, ההצעה שעומדת על הפרק, נכון לעכשיו, לפתיחת הכיתות הנמוכות, היא שתלמידי כיתות א' וב' ילמדו בקבוצות מפוצלות, יחוייבו בעטיית מסכות, וההסעות יתקיימו עם הפרדה באמצע האוטובוס, במטרה לחסוך בעלויות של הסעות נוספות. 
הצהרונים אמורים להתקיים בחלוקה על פי שכבות גיל, ולפי מוסדות חינוכיים, כדי למנוע ככל הניתן ערבוב בין הילדים ממוסדות ומגילאים שונים.


(נתניהו בישיבת הממשלה, אמש)

ברשויות המקומיות נרשם זעם רב על החלטת הקבינט לפתוח את כיתות א' וב' בקפסולות לחצאי שבוע בלבד. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר היום כי "אפשר לפתוח את כיתות א-ב בקפסולות חמישה ימים בשבוע, בלי תקציב נוסף וע"פ הוראות משרד הבריאות - רק תנו לנו לנהל".

זעם ברשויות המקומיות: "זאת החלטה הזויה, לא יהיו לימודים במתכונת שהמל"ל דורש".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר במהלך דיון של ראשי הרשויות המקומיות כי "תכננתי לפתוח את כיתות א'-ב' באופן מלא ושיקפצו כולם". לדבריו, "יש ציבור שלם במדינת ישראל, תלמודי התורה, שנפתח, ורוני נומה, האחראי במגזר החרדי לטיפול בקורונה, מדבר איתי על איזה מתווה אפשר למצוא. אני תכננתי בלי קשר לזום הזה לפתוח ומי שלא רוצה שלא יבוא. מי שמתאים לו שיבוא, אנחנו לא צריכים להתחנן, אני פותח נקודה".  

מנגד, מספר ראשי מועצות אמרו ינהגו על פי ההחלטה הסופית. ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, אמר בשיחה עם חדשות כיפה כי הוא "נגד פעולות פרטיזניות של כל אחד באופן עצמאי".