שר האוצר נגד משרד הבריאות: "לדרוש תוספת 6 מיליארד שקלים - בלתי סביר"

ישראל כץ תוקף את הניסיון של משרד הבריאות לשנות את כללי הלימוד בכיתות א'-ב', בניגוד לסיכומים הקודמים שעל פיהם נפתחה שנת הלימודים. "אין שום מחקר אמיתי שמראה שיש שוני בהיקף התחלואה בין גילאי 6-0 לבין גילאי 8-6"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/20 10:40 ח בחשון התשפא

שר האוצר נגד משרד הבריאות: "לדרוש תוספת 6 מיליארד שקלים - בלתי סביר"
שר האוצר, ישראל כ"ץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

שרי קבינט הקורונה אישרו אמש את מתווה חזרת תלמידי כיתות א'-ד' לבתי הספר, והבוקר (ב') בחשבון הפייסבוק שלו, תקף שר האוצר ישראל כץ את משרד הבריאות. "הניסיון של משרד הבריאות לשנות את כללי הלימוד בכיתות א'-ב', בניגוד לסיכומים הקודמים שלפיהם נפתחה שנת הלימודים, ולדרוש תוספת 6 מיליארד שקלים בנוסף על 4.2 מיליארד שכבר הוקצו למערכת החינוך לצרכי מוגנות, בהתאם לדרישות שר הבריאות ומערכת הבריאות - הוא בלתי סביר באופן קיצוני ודינו להידחות.

מערכת החינוך: כיתות א'-ד' חוזרות ללימודים | 56 גני ילדים נסגרו

כץ הוסיף: "דרישה זו אינה מגובה גם בשום מחקר אמיתי שמראה שיש שוני בהיקף התחלואה בין גילאי 6-0, שפועלים באופן רגיל, לבין גילאי 8-6. מעבר לכך, מערכת החינוך לדבריה אינה ערוכה להפעלה מידית של שינוי מהסוג הזה ודורשת זמן הערכות של 5 שבועות מרגע אישור התקציב, דבר שמשמעותו דחייה של חודשיים נוספים בחזרת תלמידי כיתות א'-ב' ללימודים".

אתמול נפגש כץ עם ראשי השלטון המקומי. "גם מרכז השלטון המקומי מתנגד לשינוי וקורא לאפשר את חזרת כיתות א'-ב' ללימודים בהקדם בהתאם לכללים שנקבעו, וכך גם רוב חברי קבינט הקורונה. בתוך מספר ימים יתקבלו ממצאי התחלואה בקרב ילדי הגנים ואני מקווה שיאפשרו להחזיר מיד את תלמידי כיתות א'-ב' ממתכונת החצי-חצי ללימודים מלאים, כולל מערכת הצהרונים וההזנה".

נזכיר כי קבינט הקורונה אישר לפתוח את מערכת החינוך עבור תלמידי כיתות א'-ד' ביום ראשון הבא, בכפוף לנתוני התחלואה. לפי המתווה אותו אישרו השרים פה אחד, כיתות א'-ב' יחזרו ללמוד בבתי הספר במשך שלושה ימים, לסירוגין. התלמידים יחולקו לשתי קבוצות כשכל אחת תלמד שלושה ימים בבית הספר ושלושה ימים מהבית. כיתות ג'-ד' יחזרו ללמוד בקפסולות בתנאי משרד הבריאות.

(ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה, אתמול)