נתניהו על הסכם השלום עם סודאן: "משנים את מפת המזרח התיכון"

ראש הממשלה התייחס לטענות גנץ כי מידר אותו מאישור עסקת הנשק: "כל האמירה הזו היא חסרת בסיס, רק אתמול נתנו את הסכמתנו". גנץ נשאר נאמן לגרסתו: "מערכת הביטחון לא ידעה ולא נחשפה למו"מ לאספקת מערכות נשק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/20 20:41 ו בחשון התשפא

נתניהו על הסכם השלום עם סודאן: "משנים את מפת המזרח התיכון"
בנימין נתניהו, צילום: צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת בעקבות אישור על חתימת הסכם שלום בין ישראל לסודאן. עוד קודם הערב פרסם הודעה רשמית בה כתב: "אנחנו מכריזים היום על עוד פריצת דרך דרמטית לשלום, עוד מדינה ערבית שמצטרפת למעגל השלום - והפעם נורמליזציה בין ישראל לסודאן. איזה מהפך אדיר". אלא שלאחר הפרסום שר הביטחון בני גנץ מיהר לסייג את השמחה וסיפר שוב על הדרתו מעסקת הנשק עם איחוד האמירויות.

"אנחנו משנים את מפת מזרח התיכון. שינוי שמשנה את המצב. ההיפך הגמור מבידוד – אנחנו בצונאמי מדיני. תהיינה עוד מדינות" הצהיר נתניהו. בפתח דבריו אמר: "אתמול עשינו עוד צעד היסטורי לשלום היסטורי עם סודאן. הייתה מדינת אויב, מדינה ללא הכרה בישראל. את הכל שינינו. איראן השתמשה בסודאן כמדינה שדרכה הבריחו נשק מסוכן מאוד לחמאס. אילץ אותי לצעדים למנוע את הדבר הזה. הדבר הזה השתנה. משלחת ישראלית תצא לסודאן בימים הקרובים להשלים את ההסכמים. אני מבקש להודות לנשיא אוגנדה שאירח אותי ואת המפגש הזה עם נשיא סודאן".

צילום: צילום מסך

על הביקורת של גנץ אמר ראש הממשלה: "אין יסוד לשום אמירה כזו שהיה מו"מ חשאי, לא היה דבר כזה, לא הייתה התניה מצד האמירויות למכירת F35 להסכם שלום ואכן הסכמה כזו לא ניתנה". עוד הוסיף נתניהו על עסקאות הנשק: "אמרו לנו שהאמירויות שמבקשים כל הזמן למכור F35 מבקשים שוב וביקשו מאיתנו לשקול את זה, רק אתמול ניתנה הסכמה שלנו בעקבות הבטחת היתרון הצבאי האיכותי של ישראל במרחב, רק אתמול נתנו את הסכמתנו". עוד תקף חזרה את טענות גנץ ואמר: "כל האמירה הזו היא חסרת בסיס, זה לא מבוסס על אמת, לא הייתה הסכמה כזו, לא הייתה התניה בהסכמה כזו, היא ניתנה רק אתמול רק אחרי בחינת הדברים על ידי גורמי המקצוע".

לאחר ההצהרה של נתניהו גנץ נשאר נאמן לגרסתו כי מודר מההחלטה על מכירת נשק: "כשר הביטחון אני קובע שמערכת הביטחון לא ידעה ולא נחשפה למו"מ לאספקת מערכות נשק איכותיות לאיחוד האמירויות דרך ראש הממשלה. לאחר ההסכם שנחתם עם האמירויות, הנחיתי את מערכת הביטחון לנהל את השיח הביטחוני שיבטיח את יתרונה האיכותי של ישראל, תוך מעורבות אישית שלי מול הממשל האמריקאי. לו היה למערכת הביטחון את המידע- היה הדבר מאפשר ניהול נכון ואחראי של התהליך. אני גאה על פעולתנו המהירה והיסודית שהובילה להסכם שחתמתי ביום חמישי עם שר ההגנה האמריקאי שיבטיח את יתרונה האיכותי של מערכת הביטחון וצה"ל לעשרות השנים הבאות."