פרופ' גמזו: "לא פוסל פתיחה של חלק מהמשק בשלב הבא"

הממונה למאבק בקורונה הודיע כי בישיבת הקבינט הבאה, שתיערך ביום ראשון הקרוב יתקבלו החלטות, וכי הבהיר זאת לשרים. הוא התייחס לבקשת נתניהו לצמצם את התכנית לחמישה שלבים במקום תשעה: "זה לא פשוט לנו, אבל זו ההנחיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/20 10:12 ד בחשון התשפא

פרופ' גמזו: "לא פוסל פתיחה של חלק מהמשק בשלב הבא"
פרופסור רוני גמזו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

קבינט הקורונה שהתכנס אתמול (ד') לא הצליח להגיע לאף החלטה, למרות השעות הרבות של הדיון. הבוקר (ה') סיפר הממונה למאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו בגלי צה"ל, על התנהלות ישיבת הקבינט והבטיח כי בהתכנסות הבאה של הקבינט, יתקבלו החלטות. "דיברתי עם שרים בממשלה וביקשתי שיעבדו בקדחתנות כדי שנגיע לקבינט הקורונה ביום ראשון עם החלטות".

אחרי הדיון דווח כי נתניהו ביקש לצמצם את מספר השלבים להתמודדות עם הקורונה מתשעה לחמישה. מי שהתנגדו היו נציגי מטה "מגן ישראל, ד"ר אלרעי-פרייס ופרופ' גמזו שהעדיפו להשאיר את תשעת השלבים. האחרון התייחס לוויכוח ואמר: "ראש הממשלה ביקש להקטין את פריסת תשעת השלבים ליציאה מהסגר לחמישה או שישה. זה לא פשוט לנו, אבל זו ההנחיה".

לקראת הפתיחה המסתמנת של מערכת החינוך לכיתות א' עד ד', כחלק מהשלב השני, הודיע גמזו, כי קודם לפתיחת הלימודים, "נעשה סקר בדיקות לעובדי ההוראה", והפתיע כשאמר כי הוא "לא פוסל פתיחה של חלק מהמשק בשלב הבא, עם חזרת כיתות א'-ד'".

"הגל השני מונע על ידי הצעירים" אמר פרופ' גמזו בהתייחסות לרמת התחלואה הגבוהות של הגל השני לעומת הגל הראשון, והבהיר כי "שיעור הסימפטומים אצלם נמוך יותר, מה שהופך אותם לכוח השקט שמניע את המגיפה".