אם התחלואה תעלה - יוטל עוצר לילי

במשרד הבריאות מעריכים כי בעקבות אי ההקפדה על ההנחיות אחרי הסרת ההגבלות, התחלואה תעלה בתוך שבוע עד עשרה ימים. בסביבת ראש הממשלה אמרו כי במידה וכך יהיה - יוטל עוצר לילי

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/20 22:29 ב בחשון התשפא

אם התחלואה תעלה - יוטל עוצר לילי
הסגר יחזור?, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

נתוני התחלואה יורדים בצורה משמעותית בתקופה האחרונה, דבר שגרר את הסרת חלק מהגבלות הסגר שהוטלו על האוכלוסייה בתקופת החגים, והכנתה של תכנית יציאה מפורטת בת תשעה שלבים, שאושרה בקבינט הקורונה.

גמזו: "כל אזרח יוכל לעשות בדיקת קורונה, רוצים להוריד את התחלואה"

עם זאת, גורמים בכירים במשרד הבריאות מעריכים כי על אף הירידה, התחלואה תשוב ותעלה בתוך שבוע עד עשרה ימים, זאת בשל חוסר ההקפדה על ההנחיות לאחר הסרת המגבלות הראשונה, וכן בשל פתיחת מוסדות הלימוד והישיבות במגזר החרדי. וכן בשל פתיחתה של מערכת החינוך, שהחלה מאז יום ראשון בגילאי הגנים.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמר בגלוי היום (ג'), בראיון ל'כאן חדשות' כי הערים האדומות אמנם יצאו מהגדרתן ככאלה, אך הוא מאמין שהן יחזרו להגדרה הזו בקרוב: "בעוד 10-7 ימים כל הערים הכתומות כמו ביתר עילית ומודיעין עילית יחזרו להיות אדומות. הערים האדומות כרגע לשמחתי יצאו מהסגר. אני מקווה שזה יישאר כך, אך אני בספק".


(תדרוך שר הבריאות אדלשטיין, הבוקר)

בסביבת ראש הממשלה נתניהו כבר נערכים למקרה כזה, ועל פי פרסום הערב בחדשות 12, אם אכן התחלואה תשוב ותעלה יוטל עוצר לילי על כלל המדינה, כדי לעצור את העלייה בזמן. על פי הדיווח, מדובר על עוצר שיתבצע בין השעות חצות לחמש בבוקר, כשהמטרה העיקרית היא למנוע שמחות ומפגשים חברתיים מרובי משתתפים.

על פי נתוני משרד הבריאות המעודכנים להערב, אמש אומתו בישראל 1,486 בני אדם כחיוביים לקורונה, זאת מתוך 41,748 תוצאות בדיקות שהתקבלו. נתוני התחלואה נמצאים בירידה, כאמור, ובבתי החולים מאושפזים נכון להערב 616 חולים שמצבם מוגדר קשה, כשמתוכם 234 מונשמים.

מנגד, שיעור התמותה מהמגפה עדיין גבוה, ומאז אמש נפטרו 29 בני אדם בישראל. בסך נפטרו בישראל 2,278 בני אדם במצטבר מאז פרוץ המגפה.