גמזו: "כל אזרח יוכל לעשות בדיקת קורונה, רוצים להוריד את התחלואה"

ממונה הקורונה הציב יעד - מתחת ל-5% מאומתים לקורונה בכלל האוכלוסייה, והודיע כי לא יהיה יותר צורך בהפניה לבדיקת קורונה: "מבחינתי, כמה שיותר שילכו להיבדק, יש מספיק בדיקות". אדלשטיין: "הערים שיצאו מהסגר יחזרו להיות אדומות בתוך שבוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/20 18:32 ב בחשון התשפא

גמזו: "כל אזרח יוכל לעשות בדיקת קורונה, רוצים להוריד את התחלואה"
פרופ' רוני גמזו, צילום: Miriam Alster/Flash90

רוצים להגדיל את מספר הבדיקות. ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הודיע היום (ג') כי כל אזרח בישראל יוכל לעשות בדיקות קורונה, ללא צורך בהפניה. בתדרוך לעיתונאים אמר גמזו כי "קופות החולים ערוכות והן יבצעו זאת בימים הקרובים. הכל פתוח וזמין ומקבלים תשובה בתוך שעות". גמזו הציב יעד לאחוז המאומתים בישראל: "אני רוצה לראות את כל מדינת ישראל עם פחות מ-5% בדיקות חיוביות, ולכן צריך יותר בדיקות".

עוד אמר: "אני רוצה שכל אדם ייבדק, במיוחד אנשים שיש להם חשד קטן אם הם לא סימפטומטיים. מבחינתי, כמה שיותר שילכו להיבדק, יש מספיק בדיקות. אני לא חושש מקריסת מעבדות, קופות החולים עובדות ויודעות מה הצפי של המעבדות. יהיו פה ושם גמגומים, אבל זה מחיר שאני מוכן לשלם".

קורונה בישראל: 59 אנשים נפטרו ביממה האחרונה

על הפרת ההנחיות והחזרה לשגרה אמר גמזו כי "אנחנו מזהים מספר ניסיונות, שינויים והתנהגויות בערים מסוימות, גם במגזר הערבי וגם ביישובים אחרים, של חזרה להתקהלויות, לחזרה של חתונות, של מסיבות.
אנחנו יודעים שזה עלול לקרות ומנהיגי הדת ביקשו להימנע מכך", הוסיף. "שמעתי גם מכל החברה החרדית שכולם מבינים שהתקהלויות עלולות ליצור חזרה של התחלואה".

הוא הוסיף כי יש להגביר את האכיפה ולהגדיל את הקנסות על הפרת ההנחיות: "האכיפה חייבת ליצור הרתעה והיום הקנסות לא יוצרים הרתעה. אנחנו נגדיל קנסות וניצור מערך ומתווה לאכיפה אפקטיבית יותר".

מוקדם יותר אמר שר הבריאות, יולי אדלשטיין, בראיון ל'כאן חדשות' כי הערים האדומות אמנם יצאו מהגדרתן ככאלה, אך הוא מאמין שהן יחזרו להגדרה הזו בקרוב: "בעוד 10-7 ימים כל הערים הכתומות כמו ביתר עילית ומודיעין עילית יחזרו להיות אדומות. הערים האדומות כרגע לשמחתי יצאו מהסגר. אני מקווה שזה יישאר כך, אך אני בספק".

" width="100%">

אדלשטיין הוסיף כי הממשלה "בעיצומו של דיון על מתווה החזרה ללימודים", והסביר כי הדיון בקבינט הקורונה נדחה למחר בשל הרצון ליישב את המחלוקת בין משרד הבריאות לבין משרד האוצר בסוגיית הלימודים בכיתות א' ו-ב'. "ביקשתי לקבל עוד כמה שעות לדון בינינו, דווקא מסתמן כיוון חיובי. אנחנו מדברים על היערכות נכונה - כן קפסולות בכיתות א'-ב', אני לא מתכוון לחזור על טעויות העבר", הבהיר.

על פתיחת תלמודי התורה במגזר החרדי אמר השר כי אין אכיפה מספקת. "לצערי חולקו קנסות בודדים. מתנהל דיון משפטי סביב אפשרות של שלילת תקציבים מהמוסדות האלה", אמר. "זה המצב והוא כאוב נורא, אבל כבר אמרתי שאני מנסה למצוא את הגורם שיעשה שם את האכיפה. אני לא רוצה שוטרי יס"מ שיפרצו, אבל לתת קנס אפשר. המפלגות שאיתי בקואליציה מבינות טוב מאוד את הבעייתיות במצב הזה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן