גפני לנתניהו: בהוראת הרב קנייבסקי - תלמודי התורה יישארו פתוחים

בצל פתיחת מוסדות החינוך החרדיים, נפגש ראש הממשלה עם חבר הכנסת מיהדות התורה שהדגיש כי הציבור החרדי ימשיך להישמע אך ורק למנהיג הליטאי ואמר: "אנו מאמינים שלא תצא תקלה מתחת ידו של גדול הדור". הרקע ההפרות במגזר החרדי - פרופ' ברבש התפטר מצוותו של גמזו

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/20 20:22 ל בתשרי התשפא

גפני לנתניהו: בהוראת הרב קנייבסקי - תלמודי התורה יישארו פתוחים
ח"כ גפני. נשמעים רק לרב קנייבסקי, צילום: שריה דיאמנט

ברקע פתיחת תלמודי התורה ומוסדות החינוך החרדיים, יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני שוחח הערב (א') עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין הלימודים במגזר החרדי, והבהיר לו כי "ממשיכים את הלימודים בתלמודי התורה בהוראת הרב קנייבסקי. מאמינים שלא תצא תקלה מתחת ידו של גדול הדור".

במהלך הפגישה, הבהיר יו"ר ועדת הכספים גפני לנתניהו כי המנהיג הליטאי דורש להמשיך את לימוד התורה בתלמודי התורה ובישיבות. האפשרות למציאת מתווה מוסכם עוד נבחנת, לפיה יהיה צמצום של מספר הילדים בכיתות, לימוד במרחבים גדולים ומרווחים תוך שימוש במקומות הפנויים בבתי הספר של 'החינוך העצמאי' ובבתי הספר של הבנות שאינם לומדים כעת, תוך כדי שמירה על הנחיות משרד הבריאות. 

בעקבות ההפרות במגזר החרדי דווח כי פרופ' גבי ברבש התפטר הערב מהצוות המייעץ לממונה על הקורונה פרופ' רוני גמזו. חדשות 12 מדווחים כי שלושה חברים המייעץ לגמזו רוצים להתפטר בגלל אותן סיבות, אך לא ברור אם פרופ' ברבש כלול בתוכם, או שמדובר בחברי צוות אחרים.