שעון חורף 2020: הערב מעבירים את השעון

הערב יוזזו מחוגי השעון שעה אחת לאחור, וכולנו נרוויח שעת שינה נוספת. מתי בדיוק זה יקרה, ואיך כדאי להיערך? כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/20 21:33 ו בחשון התשפא

שעון חורף 2020: הערב מעבירים  את השעון
עוברים לשעון חורף

החורף עוד לא ממש פה, והשבוע בכלל צפויה התחממות וכמעט שרב, אבל הערב (ש') נזיז את השעון לשעון חורף, אחרי 212 של שעון קיץ. השנה המועד של שעון החורף תואם בדיוק את מועד שאילת הגשמים - ז' בחשוון, בתפילה לשנה ברוכת גשמים.

כאמור, שעון החורף יחל הלילה בין ה-24 וה-25 באוקטובר (אור לז' בחשוון). בשעה 2:00 אחרי חצות יוזזו מחוגי השעון שעה אחת לאחור, והשעה תהיה 1:00. כתוצאה מכך נרוויח כולנו שעת שינה נוספת באותו הלילה.

עם כניסתו של שעון החורף לתוקף, הזריחה תגיע שעה מוקדם יותר בתקופה הקרובה, מה שיקל על מתפללי המניינים המוקדמים. מנגד, גם השקיעה תוקדם בשעה, ובתקופה הקרובה תשקע השמש סביב השעה 16:30.

שעון החורף יארך כחמישה חודשים, והוא יסתיים בליל חמישי, ה-26 במרץ (אור לי"ג ניסן, שחל השנה בליל בדיקת חמץ, מאחר שפסח חל במוצאי השבת שלאחריו).

יש להזכיר כי בשל מגפת הקורונה, היה ניסיון בשנה שעברה להאריך את תוקפו של שעון החורף, אך הוא לא צלח, ולא מן הנמנע כי גם השנה יהיה ניסיון כזה, בכפוף כמובן למצב התחלואה באותו זמן. לפני כחודש פנה ארגון רבני 'צהר' לראש הממשלה בבקשה להקדים את מעבר השעון בחודש, מאותה סיבה, אך בקשתם לא נענתה.