רבני צהר לנתניהו: "הקדם את שעון החורף"

ארגון הרבנים פנה לנתניהו בבקשה לקצר בחודש את שעון הקיץ, כדי לעזור למניינים שיתקיימו בחוץ להתפלל בשעות פחות חמות: "צו השעה מחייב אותנו לשמור על בריאות הצמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/20 08:53 כו באלול התשפ

רבני צהר לנתניהו: "הקדם את שעון החורף"
יו"ר צהר - הרב סתיו. , צילום: פלאש 90

ארגון רבני צהר שיגר מכתב לראש הממשלה נתניהו בבקשה שייקצר את שעון הקיץ למוצאי השבת שלפני יום כיפור, זאת במקום התאריך המקורי למעבר לשעון החורף ב-10 באוקטובר. הבקשה הגיעה בעקבות הטלת הסגר וההגבלות שיגרמו לאלפי ישראלים להתפלל במניינים בשטחים פתוחים. רבני צהר טוענים כי הקדמת שעון החורף תעזור בקיום התפילות בשעות נעימות יותר. 

"השנה, אלפי בית ישראל יתפללו תחת כיפת השמים בעודם צמים את צום יום הכיפורים", נטען במכתב, "הקדמת שעון החורף תקצר את משך השהות של המתפללים בחוץ ותקל על הצום ועל התפילות. בשנה זו בה ערך שמירת הבריאות זוכה לתשומת לב רבה, שמירה על שלום הצמים על ידי הזזת השעון הינה חשובה ביותר".

לטענת הארגון, מהלך של הקדמת שעון החורף, צפוי להועיל לא רק למתפללים, אלא גם להפחתת ההתקהלויות בשעות היום במהלך השבועות שהשעון יוקדם.

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר אמר: "החלטות הממשלה על הגבלות תפילה בבתי הכנסת יאלצו מאות אלפים להתפלל בחוץ, כדי להקל על ציבור הצמים יש לאפשר כמה שיותר שעות קרירות, למרות האתגר החוקתי אני סמוך ובטוח כי צו השעה מחייב אותנו לשמור על בריאות הצמים במהלך יום הכיפורים ומקווה שממשלת ישראל תרתם לביצוע המהלך".


להורדת הקובץ