חבר הכנסת הסרוג יוצא להגנת אמיר השכל: "גאה להיות חבר שלו וגאה במה שהוא מייצג"

אחרי שהשכל, מראשי מחאת בלפור, נשמע אומר לשוטרת מוצא אתיופי "אני הבאתי את ההורים שלך", יוצא להגנתו חבר הכנסת אלעזר שטרן וטוען כי הוא "משוכנע שהדבר כאב וכואב לאמיר השכל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/20 18:38 יט בתשרי התשפא

חבר הכנסת הסרוג יוצא להגנת אמיר השכל: "גאה להיות חבר שלו וגאה במה שהוא מייצג"
חבר הכנסת אלעזר שטרן , צילום: כיפה

השבוע התפרסם סרטון מחודש אוגוסט, בו נשמע אמיר השכל, אחד מראשי מחאת בלפור אומר לשוטרת מג"ב ממוצא אתיופי "אל תגעי בי, אני הבאתי את ההורים שלך.. את לא מתביישת", לאחר שזו באה להרחיקו ממקום ההפגנה. כעת יוצא להגנתו ידידו, חבר הכנסת מיש עתיד אלעזר שטרן וטוען: "מבין את מי שנפגע מהאמירה - הרבה פחות את המתלהמים".

"המילים שאני כותב עכשיו הן לא 'פוליטיקלי קורקט'", מודה שטרן, "'פוליטיקאי' אמור אולי רק להפסיד מפוסט כזה ולמרות זאת: אני מכיר את אמיר השכל שנים רבות. שיתפנו פעולה בצה"ל גם בהקמת "עדים במדים". לאחר הצבא אמיר השכל המשיך לטפל באופן חריג, שאני רק יכול ללמוד ממנו, בניצולי שואה ובכתיבה על השואה, תוך גילוי רגישות אין קץ לסבל של האחר ובוודאי לגזענות".

"שנים מספר אני רואה אותו עומד ימים בגשם ובשמש הקופחת בשולי כביש 1 או ברחבת הכנסת, לוחם בודד, לעיתים עם אחרים, על דמותה של מדינת ישראל".

חבר הכנסת מיש עתיד טוען כי הוא "מבין את מי שנפגע מאמירתו לאותה שוטרת ממוצא אתיופי, הרבה פחות מבין את המתלהמים עליו (שלא מסיבות פוליטיות)". 

ראש אכ"א לשעבר מבקש להסביר את אמירתו של השכל, "אין לי ספק שאמירתו של אמיר שעליה התנצל, "העליתי את ההורים שלך מאתיופיה, את לא מתביישת?", לא באה להגיד משהו על אותה שוטרת אלא באה רק לומר על אמיר השכל. כאילו אומר לה: "תדעי, אנחנו אלה שאמרו עליהם אנרכיסטים, סמולנים, פורעי חוק, שונאי המדינה. תדעי, שירתי שנים רבות את מדינת ישראל, השתתפתי במבצעים רבים חוצי גבולות ארוכי טווח, בין השאר גם העלאת יהודי אתיופיה שאת בטוח מכירה את הסיפור מבית. זה אני. זה לא עלייך. גם אם מנסים להעצים את גובה הלהבות ולומר לך שאמרתי זאת עלייך, שכאילו היית זקוקה לעזרתי. תדעי, לא בשבילך, אלא בשביל מדינת ישראל, בשביל הערכים שאני מאמין בהם, בשביל הציונות שלי וגם שלך".

שטרן חתם את הדברים ואמר כי הוא "משוכנע שהדבר כאב וכואב לאותה שוטרת. משוכנע שהדבר כאב וכואב לאמיר השכל. גאה להיות חבר שלו וגאה במה שהוא מייצג".