"הבאתי את ההורים שלך": אמיר השכל תוקף שוטרת ממוצא אתיופי

צפו בתיעוד: אחד ממובילי המחאות נגד ראש הממשלה, אמיר השכל, מתעמת עם שוטרי מג"ב ומפנה אמירויות גזעניות לשוטרת ממוצא אתיופי: : "אני הבאתי את ההורים שלך לארץ, את לא מתביישת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/20 18:29 יח בתשרי התשפא

"הבאתי את ההורים שלך": אמיר השכל תוקף שוטרת ממוצא אתיופי
אמיר השכל תוקף את שוטרת מג"ב, צילום: ללא

אמיר השכל, ממובילי המחאה נגד השחיתות השלטונית ותת אלוף בחיל האוויר, נראה בסרטון לפני חודש וחצי מתעמת עם שוטרי מג"ב ומפנה אמירות בעלות גוון גזעני כלפי שוטרת משמר הגבול ממוצא אתיופי שפעלה במקום בו הפגין. "אל תגעי בי - אני הבאתי את ההורים שלך. את לא מתביישת?", התריס השכל נגד השוטרת. 

https://twitter.com/dogly1900/status/1313465519874494464?s=08

לאחר שהסרטון פורסם הגיב השכל: "הרגעים בסרטון הם הרגעים בהם מספר שוטרים צעירים וחזקים דוחפים אותי ומרעיפים עלי איומים וקללות. הניסיון לייחס לי אמירה גזענית היא חסרת כל בסיס אך אם יש מי שנפגע אני מצטער. במשך שנות שירותי בחיל האויר עסקתי רבות בהעלאת יהודי אתיופיה - פרויקט שאני גאה בו".

סגן השר לביטחון פנים, ח"כ גדי יברקן, יצא נגד ההתבטאות הגזענית של השכל: "תת אלוף אמיר השכל מתגזען ומתנשא על שוטרי ישראל ועל יוצאי אתיופיה. בושה. כך לא מתבטא קצין צהל. כשתת אלוף אסף אגמון, שותפו של השכל ל"מחאה", דאג להזכיר לי שהוא "הביא אותי" לארץ, הבלגתי. עכשיו כשאמיר השכל מתנשא על שוטרת ואומר: "אני הבאתי את ההורים שלך מאתיופיה", כאילו שהארץ היא שלו, לא אבליג עוד".

ח״כ אופיר סופר התייחס גם הוא לאמירותיו של השכל נגד שוטרת מג"ב: ״השמאל מעולם לא הצטיין בקבלת המזרחיים בחיבה יתרה ומידי פעם אנחנו מקבלים אזכור לכך בשלל ביטויים שיוצאים ״בלי כוונה״. אמיר השכל זה אחד מיני רבים ופניו הם פני המחאה.״