שבעת השלבים ליציאה מהסגר וחזרה לשגרה

קבינט הקורונה יתכנס הערב על מנת לדון בהמשך הסגר, ותכנון אסטרטגיית יציאה. לפי השלבים יפתחו בתחילה את מערכת החינוך עד גילאי 6, ורק לאחר מכן תתאפשר קבלת קהל לעסקים במגזר הפרטי והציבורי, רק בסוף תחזור תכנית הרמזור

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/20 16:22 יז בתשרי התשפא

שבעת השלבים ליציאה מהסגר וחזרה לשגרה
צילום: דוברות המשטרה

הערב (ב') יתכנס קבינט הקורונה שידון בהמשך הסגר, אך גם יתחיל לתכנן אסטרטגיית יציאה ממנו, לשם כך התכנס צוות מיוחד שגיבש תכנית יציאה מהסגר. הצוות כולל את המל"ל, משרד הבריאות, יועצים של  הקבינט ושר המדע והחלל יזהר שי. התכנית כוללת שבעה שלבים ופורסמה לראשונה בחדשות 12.  

  • שלב ראשון: ייפתחו עסקים שלא מקבלים קהל תוך שמירה על המתווה סגול. בנוסף תפתח מערכת החינוך לגילי 0-6. נמל התעופה בן גוריון יפתח בעבור נסיעות עסקיות בלבד. לשם תחילת השלבים הוחלט כי מקדם ההדבקה לא יעלה על 0.8%. טרם הוחלט מתי יהיה תאריך הפתיחה של השלב הראשון ומה כמות הנדבקים היומית שתאפשר את שלב זה.
  • שלב שני: פתיחת המסחר תחת המתווה הסגול, כאשר במגזר הציבורי 50% יעברו לעבוד מהבית. בנוסף תתקיים הרחבה של פתיחת מערכת החינוך גם לכיתות א'-ד'. 
  • שלב שלישי: תתאפשר קבלת קהל במגזר הציבורי והפרטי במתווה סגול. בעקבות כך יפתחו המסעדות בשטחים פתוחים בלבד, יתאפשר גם ללקוחות להגיע עבור טייק אווי. כמו כן יפתחו גם המספרות ועסקי קוסמטיקה. 
  • שלב רביעי: יותר ספורט מקצועני מאימונים ועד קיום תחרויות. גם בספורט האישי יאפשרו פתיחה של חדרי כושר ובריכות שחייה ציבוריות. גם עולם התיירות ייפתח ואיתו בתי המלון והצימרים.
  • שלב חמישי: יחל מתווה "שמיים פתוחים" עבור האזרחים המבקשים לטוס. מסעדות יורשו לקבל לקוחות בפנים בהתאם לתכנית הרמזור. עולם התרבות יוכל לארגן אירועים, תוך שמירה על המתווה הסגול ותכנית הרמזור.
  • שלב שישי: הרחבה נוספת של מערכת החינוך עד כיתות ח'.
  • שלב שביעי: כלל מערכת החינוך תפתח  ותהיה חזרה מלאה לתכנית הרמזור.

קיבנט הקורונה ידון היום גם בהעלאת הקנסות לאלו שיחליטו להפר את ההנחיות. אחת מהבעיות הקשות באכיפת ההגבלות על בתי עסק שהחליטו לפתוח למרות האיסור, היא שבחלק מהמקרים מדובר על קנסות יחסית קטנים שמשתלם לקבל בכדי להמשיך להפעיל את המקום.