גילה גמליאל: "ייתכן שטעיתי בשיקול דעתי, מתנצלת בפני הציבור"

לאחר שהתגלה כי השרה ביקשה להתנצל: "אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה". במשרד הבריאות טענו כי השרה שיתפה פעולה עם החקירה האפידמיולוגית

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/20 15:56 יז בתשרי התשפא

גילה גמליאל: "ייתכן שטעיתי בשיקול דעתי, מתנצלת בפני הציבור"
השרה גילה גמליאל, צילום: המשרד לשוויון חברתי

השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל עוררה סערה לאחר שניסתה להטעות את משרד הבריאות. במהלך החקירה האפידמיולוגית, טענה השרה שמקור הדבקתה בנגיף הקורונה הוא הנהג שלה. רק אחרי שאפשרות זו נשללה הודתה השרה כי היא ובני משפחתה ביקרו בבית הכנסת בטבריה, כאשר התארחו בבית הוריו של בעלה במהלך יום הכיפורים, וכעת נבדקת האפשרות שהמתפללים לא עמדו בתקנות. אלא שלאחר פרסום הדברים פרסמה השרה התנצלות על מעשיה.

אחרי שחלתה בקורונה, גילה גמליאל שיקרה למשרד הבריאות

"פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות, והרצון שלי לשלב בין השניים" הסבירה השרה את מעשיה. למרות הטענות ביקשה השרה להתנצל: "אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת. אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש".

עוד ביקשו מהלשכה להבהיר כי טרם הסגר השרה ובעלה קיבלו החלטה משפחתית לשהות בטבריה בדירה עם משפחה הגרעינית, כפי שנוהגים במהלך השנה ובחגים, וביצעו זאת בהתאם להנחיות המאפשרות "יציאה ממקום שהיה קבוע אחד למשנהו". השרה התפללה בבית הכנסת ביום הכיפורים לפי המתווה שפרסמה הממשלה תוך הקפדה על עטיית מסיכה. בניגוד לנטען, השרה שיתפה פעולה באופן מלא בחקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות.

במשרד הבריאות הגיבו לסערה סביב השרה וטענו כי השרה שיתפה פעולה עם החקירה האפידמיולוגית: ''המטרה של כל חקירה אפידמיולוגית היא לאתר מגעים פוטנציאלים העלולים להידבק ולסכן אנשים נוספים, ולבודד אותם. כל מידע שאינו קשור לאיתור מגעים אינו רלוונטי לחקירה, ואינו מתועד במסגרת החקירה. החקירה של השרה גמליאל הסתיימה. השרה שיתפה פעולה עם החקירה וכל המגעים ההדוקים הונחו להיכנס לבידוד". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסערה בפתח ישיבת הקבינט: "כולנו מחויבים לקיום הכללים, גם לגבי התקהלויות וגם לגבי שאר הכללים הקשורים בשגרת הקורונה, זה כולל שרים ושרות חברות וחברי כנסת, כל נציגי הציבור. בעניינה של השרה גמליאל אני מציע לחכות עם המסקנות עד שתסתיים הבדיקה שמתקיימת עכשיו במשרד הבריאות. אני חושב שזה הדבר הנכון לעשות, כדאי לפעול לפי נתונים ובדיקות ולא לפי דיווחים ראשוניים ואני מציע כאן להמתין, בקרוב מאוד נקבל את התמונה המלאה.