בישיבות הציוניות זועמים: "מספרי החולים נמוכים בהרבה מאלו שפורסמו"

באיגוד ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות הציוניות הגיבו בכעס לדבריו של אלוף במיל' רוני נומה על מספרי הנדבקים בישיבות הציוניות, ואומרים כי "הדרישות התובעניות מהרבנים, הצוות והתלמידים הוכיחו את עצמן, פורסמו נתונים שגויים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/20 19:56 יג בתשרי התשפא

בישיבות הציוניות זועמים: "מספרי החולים נמוכים בהרבה מאלו שפורסמו"
ישיבת ההסדר בשדרות בזמן הקורונה. אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהמשך לנתונים שפורסמו היום בנוגע לישיבות ההסדר והגבוהות, מאיגוד ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות נמסר: "בישיבות ההסדר והגבוהות פועל מודל ייחודי ומחמיר הבנוי על משמעת חזקה, קהילתיות וערכים של שמירה על התורה וההלכה, חיי אדם והבריאות של כולנו. הדרישות התובעניות מהרבנים, הצוות והתלמידים הוכיחו את עצמן והמספרים של החולים נמוכים בהרבה מאלו שפורסמו".

"מתוך היכרות מעמיקה עם צרכי עולם הישיבות ותוך התייעצות מתמדת עם גורמים במשרד הבריאות ו"מגן ישראל" יצרנו מערך ייחודי לקטיעת שרשראות הדבקה, בזכותו אנו עומדים על פחות מ-400 חולים, כ-4.3% מכלל עשרת אלפים התלמידים (כן ירבו) בכול עולם התורה הדתי-לאומי.

"אנו מצרים על כך שפורסמו נתונים שגויים, ומאחלים חג סוכות שמח ורפואה שלמה לכל בית ישראל."

כזכור, מוקדם יותר היום התייחס אלוף במיל' רוני נומה, הממונה על המאבק בקורונה במגזר החרדי, למספרי הנדבקים בישיבות החרדיות, ואמר כי גם בישיבות המזוהות עם המגזר הציוני-דתי ישנם נדבקים: "מתוך 100 ישיבות בציונות הדתית, ישנן 18 ישיבות שנסגרו. מדובר בכ-1,000 תלמידים מתוך 12,000. גם שם יש תחלואה, גם שם יש פספוסים, כולנו בני אדם ובני אנוש, ולכן יש תופעות שקורות בכל מקום".