בקבינט הקורונה דנים: קנסות כבדים על מפירי ההנחיות

בדיון קבינט הקורונה צפוי פרופסור גמזו להציע להגדיל משמעותית את הקנסות על אי ציות להנחיות. בין היתר: אי עטיית מסכה תגרור קנס של 1,000 שקלים לעומת 500 היום. ישראל כץ: להחזיר את החינוך לגיל הרך לפעילות מיד אחרי סוכות

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/20 17:13 יב בתשרי התשפא

בקבינט הקורונה דנים: קנסות כבדים על מפירי ההנחיות
צילום: Nati Shohat/Flash90

קבינט הקורונה מכונס בשעה זו (ד') לדיון על אסטרטגיית היציאה מן הסגר, פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, צפוי לבקש במהלך הדיון להגדיל משמעותית את הקנסות על אזרחים העוברים על הנחיות משרד הבריאות. על פי הצעת גמזו, פתיחת בתי עסק שפתיחתם נאסרה בתקנות, תגרור קנס של 10,000 שקלים, פי שניים מהקנס הניתן היום. קיום אירועים מרובי משתתפים אסורים - יגרור קנס של 50 אלף שקלים, פי עשרה מהיום. 

כמו כן, מציע גמזו להגדיל פי עשרה גם את הקנס על פתיחתו של מוסד חינוכי או פנימייתי, שפתיחתו נאסרה, ל-50,000 שקלים. גמזו המציע להגדיל גם את הקנסות הניתנים לאזרח הפרטי: הפרת חובת בידוד אישית תעמוד לפי ההצעה על 10,000 אלף שקלים לעומת 5,000 היום. אי עטיית מסכה תגרור קנס של 1,000 שקלים לעומת 500 היום. 

במקביל, שר האוצר ישראל כץ, ידרוש בדיון בקבינט הקורונה להחליט על חזרה מדורגת של המגזר הפרטי שאינו מקבל קהל לפעילות מלאה, מיד לאחר סוכות ב50% היקף פעילות וכעבור שבועיים נוספים לפעילות מלאה, בהתאם לתו הסגול ולתוכנית הלב הפועם. באשר לשאר המשק, יש לגבש תכנית, מותנית בירידה בהיקפי התחלואה, של חזרה הדרגתית של ענפים מקבלי קהל כמו: המסחר, הנופש, וההסעדה ואחרים לפעילות מבוקרת.

החינוך לגיל הרך יוכל להיפתח כבר לאחר סוכות, בהתאם לנתוני התחלואה, במתכונת שפעל בעבר בשל העובדה שלא שימש כמקור הדבקה ובשל נחיצותו לפעילות המשק. 

השר כץ: "כדי להילחם בקורונה, ישראל חייבת משק חזק וכלכלה חזקה כדי למנוע פגיעה קשה במשק, וכדי לאפשר לממשלה את החופש לקבלת החלטות לצעדים הכרחיים בהמשך, יש להחזיר את המשק לפעילות".

(מסכה יכולה להציל חיים!)