כמעט 7,000 נדבקים ביממה, הקבינט ידון בהחמרת הסגר

אחרי דיון ארוך וסוער שהסתיים ללא הכרעות, קבינט הקורונה יתכנס היום שנית על מנת לקבוע מתווה שיגביל את כמות המשתתפים בבתי הכנסת וההפגנות. היועץ המשפטי לממשלה לא שולל את הגבלת ההפגנות, אך בתנאי שגורמים מקצועיים ולא פוליטיים יוכיחו שזה הכרחי

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/20 07:56 ה בתשרי התשפא

כמעט 7,000 נדבקים ביממה, הקבינט ידון בהחמרת הסגר
מתווה אחיד להפגנות ותפילות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קבינט הקורונה התכנס אמש (ג') וקיים דיון שנמשך שעות ארוכות וכלל ויכוחים סוערים, אך בסופו של דבר לא הגיע לידי הכרעות. הקבינט היה אמור להתכנס על מנת לדון באפשרות להחמיר את ההגבלות גם לאחר הטלת הסגר. פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, סבור כי יש לסגור את בתי הכנסת ואת השווקים, כולל שוק ארבעת המינים, על מנת למנוע התקהלויות. בעקבות כך עוררה החלטתו סערה רבה שכללה את הרב הראשי, הרב דוד לאו, וכן את שר הפנים, אריה דרעי, שאיים לפרוש מהממשלה. 

גם שר הפנים וגם ראש הממשלה דרשו כי יוקם מתווה אחיד שימנע את התקהלויות גם בבתי הכנסת וגם בהפגנות. שר הפנים אריה דרעי טען כי הוא יגייס את הרבנים בתנאי שההפגנות בבלפור ייפסקו לגמרי במהלך הסגר, כי אם לא יעשה מתווה אחיד "הציבור החרדי עלול למרוד". לבסוף הוסכם כי הקבינט ייפגש היום בשנית, ויקבע מתווה אחיד, ולראשונה גם השרים מכחול לבן וגם היועץ המשפטי לממשלה הסכימו כי ניתן יהיה להגביל את כמות המשתתפים בהפגנות. אמנם הם הסכימו לקבל את המתווה שיגובש רקבתנאי שגורמים מקצועיים יקבעו כי ההגבלה נדרשת ולא גורמים פוליטיים.

נושא הגבלת ההפגנות הפך לוויכוח המרכזי במהלך ישיבת הקבינט, והוא החל עוד כאשר השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, החליט להביא יועץ משפטי חיצוני שיתמוך ברעיון הגבלת ההפגנות. בעקבות כך כחול לבן איימו לפוצץ את הישיבה, וראש הממשלה נאלץ לדרוש מאוחנה לסגת ושרק היועץ המשפטי לממשלה יהיה נוכח בישיבה. ההסכמה לקיים הגבלות על ההפגנות התקבלו רק לאחר שהשר דרעי הבהיר כי אם לא יעשה מתווה אחיד הציבור החרדי ימרוד והוא יפרוש מהממשלה.

חיזוק מפתיע לגבי הגבלת ההפגנות הגיע גם מהאופוזיציה, כאשר ח"כ עופר שלח מיש עתיד כתב כי יש להגביל את ההפגנות בזמן הסגר. בחשבון הטוויטר שלו כתב שלח: "מי שהמטרה יקרה לליבו צריך להגיד עכשיו: עוצרים עד סוף הסגר, ממשיכים בדרכים אחרות". עוד הוסיף שלח: "אין דבר צודק יותר המחאה נגד ראש ממשלה מושחת וכושל. ואין דבר מוצדק יותר מעצירת ההפגנות ההמוניות נגדו ברגע הקריטי הזה".

משרד הבריאות לא פרסם אמש את נתוני הקורונה, אך פרופסור גמזו אמר בראיון ל-ynet כי ביממה האחרונה זינק מספר הנדבקים לשיא שלילי נוסף מאז פרוץ המגפה. לפי גמזו בישראל 6,720 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה מאז אתמול.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן