לאחר 9 שעות: קבינט הקורונה התפזר ללא החלטות

לקראת ההחמרה בהגבלות, קבינט הקורונה דן במשך שעות ארוכות, אך השרים לא הצליחו להגיע להכרעה. דרעי איים כי במידה ויהיה חוסר שוויון בין התפילות להפגנות, הוא לא יוכל להישאר בממשלה. נתניהו מתייחס לראשונה להפגנות נגדו: "הפארסה הזו חייבת להיפסק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/20 20:16 ד בתשרי התשפא

לאחר 9 שעות: קבינט הקורונה התפזר ללא החלטות
הליכוד מאבד גם את החרדים? דרעי ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

9 שעות נמשך קבינט הקורונה, אולם השרים טרם קיבלו החלטות על הידוק הסגר. הממונה על הקורונה גמזו הציע לסגור את בתי הכנסת לקראת יום כיפור, שר הפנים אריה דרעי טען כי הוא יגייס את הרבנים בתנאי שההפגנות בבלפור ייפסקו לגמרי במהלך הסגר. 

נתניהו אמר בקבינט הקורונה כי "הפארסה של ההפגנות בבלפור חייבת להיפסק". לדבריו, "כולם מבינים את זה. אנחנו בשעת חירום". גם שר הפנים אריה דרעי התבטא נגד ההפגנות, ודרש להגביל אותן כמו שמגבילים את התפילות - "אחרת הציבור החרדי עלול למרוד".

שר המשפטים ניסנקורן הציע שאנשי מקצוע יקבלו את ההחלטה לגבי ההפגנות ולא פוליטיקאים: ״צריך להתאים את ההפגנות לסגר, אבל ההגבלות צריכות להיקבע על ידי צוות מקצועי ולא בידי פוליטיקאים, נתמוך גם במתן סמכויות אכיפה למשטרה כלפי מפגינים שיפרו את ההנחיות״.

בין ההמלצות של גמזו לשרים: צמצום פעילות מקומות עבודה - מגזר פרטי ל-50% והמגזר הציבורי יפעל במתכונת חירום. סגירת בתי כנסת ואיסור התקהלויות. סגירה מלאה של שווקים, כולל שווקי ארבעת המינים וצמצום סיכום ביום כיפור וסגירת מקוואות. 

במקביל, חברי הכנסת של הליכוד בועדת החוקה (שלמה קרעי, אסנת מארק ואריאל קלנר) מתכוונים  להצביע נגד התקנות החדשות שיאשר קבינט הקורונה אם לא יופסקו ההפגנות במתכונת הנוכחית. דורשים השוואת תנאים מוחלטת לבתי הכנסת.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן