מלכה לייפר תוסגר לאוסטרליה

בית המשפט קבע כי המורה שנאשמת בעברות מין בתלמידותיה, תוסגר לאוסטרליה, שם עומד נגדה כתב אישום בגין פדופיליה: "אין מקום לבחון את סוגיית הכשירות לעמוד לדין". יוגש ערעור לעליון

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/20 10:14 ג בתשרי התשפא

מלכה לייפר תוסגר לאוסטרליה
מלכה לייפר. ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע הבוקר (ב') כי מלכה לייפר, המורה שנאשמת בעברות מין בתלמידותיה, תוסגר לאוסטרליה, שם עומד נגדה כתב אישום בגין פדופיליה, שהוגש עוד בשנת 2008. לפני מספר חודשים אישר בית המשפט את כשירותה לעמוד לדין.

השופט יצחק עמית קבע בפסק הדין כי אין מקום לדון בשאלת כשירותה לעמוד לדין, אלא רק בשאלת ההסגרה: "הליכי הסגרה אינם אמורים להיות 'חזרה גנרלית' של ההליך העיקרי שאמור להתנהל במדינה המבקשת. גם מטעם זה, אין מקום לבחון את סוגיית הכשירות לעמוד לדין, כאילו מדובר בהליך פלילי מקומי" כתב עמית. "במסגרת הליכי הסגרה, שאמורים להיעשות באופן יעיל ותכליתי, נקלענו בתיק זה להליך חריג של בדיקת כשירות, שנדיר שהיו כמותו בישראל, אף לא במסגרת תיקי רצח 'רגילים'". כתב. פרקליטיה של לייפר צפויים לערער לבית המשפט העליון נגד ההחלטה.

יו״ר סיעת ימינה ושרת המשפטים לשעבר ח״כ איילת שקד מסרה בתגובה: "בית המשפט קיבל את ההחלטה הנכונה. מלכה לייפר צריכה להיות מוסגרת לאוסטרליה בהקדם אפשרי. בגלל הימשכות ההליכים ראוי שבית המשפט העליון יקבע דיונים במהירות  לאחר שיוגש הערעור".

מארגון 'מגן' המלווה את נפגעות לייפר נמסר: "החלטת בית-המשפט הסירה אבן מעל ליבנו והוכיחה מעל לכל ספק את המסר אותו דאגנו לפרסם במשך השנים האחרונות, אשר מלכה לייפר ראויה לעמוד לדין ואסור שתחמוק ממנו באמתלות שקריות ומעושות. 
ביום זה, ליבנו עם הנפגעות, שגם אם אין דבר שיוכל לכפר על המעשים שנעשו להן, אנו מקווים שההחלטה תחזק אותן ויתן להן מעט נחמה לאחר שנים של טלטלות עזות וייאוש ממערכת הצדק הישראלית. הן הוכיחו כי גם אם הדרך קשה וארוכה במיוחד, כאשר נלחמים על האמת בנחישות, בסופו של דבר זוכים לניצחון".

שלוש המתלוננות נגד מלכה לייפר: דסי ארליך, אלי סאפר וניקול מאייר

שלוש המתלוננות נגד מלכה לייפר: דסי ארליך, אלי סאפר וניקול מאיירצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"כבר מתחילת הדרך טענו שמלכה לייפר כשירה לעמוד לדין וצריכה להיות מוסגרת לאוסטרליה, היום, אנו שמחים שבית המשפט אימץ את טענותינו והסיר את המסכה מפניה של המתחזה. אנו קוראים לבית משפט העליון לדון במהירות בערעור שיוגש ולעשות סוף לסאגה המיותרת הזו".

הרב דוד סתיו יו"ר ארגון רבני צהר, בירך על הפסיקה ואמר כי "פסיקת בית המשפט מתקנת במקצת את  הרושם כאילו תורת ישראל וחכמיה נושאים פנים לעברייני מין, היה כאן חלול השם גדול בעיניי עם ישראל ובעיני העמים והיום הנזק הזה תוקן במקצת ע"י בית המשפט".