בית המשפט קבע: מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע לפני זמן קצר כי הנאשמת בביצוע עבירות מין חמורות בתלמידותיה בסמינר באוסטרליה, כשירה לעמוד לדין. בעקבות ההחלטה, הליך הסגרתה לאוסטרליה צפוי להתחדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/20 14:16 ג בסיון התשפ

בית המשפט קבע: מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין
מלכה לייפר , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שש שנים לאחר שהחלו הליכי ההסגרה לאוסטרליה נגד מלכה לייפר - המבוקשת במדינה לצורך העמדתה לדין בגין עבירות מין שביצעה לכאורה בתלמידותיה - בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (שלישי) כי היא כשירה לעמוד לדין. כפועל יוצא מההחלטה של בית המשפט, יתחדש הליך ההסגרה של לייפר לאוסטרליה.

בהחלטה נכתב: "לא נעלם מעיניי כי למשיבה היו בעבר וישנן בהווה בעיות נפשיות, כפי שגם אישרו חברי פאנל המומחים בעדויותיהם בבית המשפט", כתבתה השופטת חנה לומפ בהחלטתה. "אולם, אין מדובר בבעיות נפשיות פסיכוטיות של מחלת נפש במובנה המשפטי. הרושם שנותר בי הוא שהמשיבה מעצימה את בעיותיה הנפשיות, ובכך היא מתחזה למי שחולה במחלת נפש. על כן המסקנה היא שהמשיבה מסוגלת לעמוד לדין ויש לחדש את הליכי ההסגרה בעניינה".

מארגון "מגן" המלווה את הנפגעות נמסר: "כבר מתחילת הדרך טענו שמלכה לייפר מתעתעת ברשויות ואנו שמחים שבית משפט קבע כי היא כשירה לעמוד לדין. לאחר אין ספור דיונים ומריחות שהשפיעו קשות על המתלוננות אנו מקווים שבית המשפט יקבע דיון מהיר בעניין ההסגרה ויביא סוף סוף  לצדק ולמזור לנפגעות. בנוסף אנו מצפים שמדינת ישראל לא תגרור רגליים במקרים דומים, ותפעל להסגרה מידית של פדופילים מכל העולם שרואים בישראל כמדינת מקלט".

פרקליטתה של לייפר, עו"ד טל גבאי, ביקשה חודש ימים "כדי להסדיר את עניין הייצוג" של לייפר. בפרקליטות התנגדו אך הסכימו לפרק זמן של שבועיים. הדיון בא בעניינה של לייפר נקבע ל-20 ביולי.

ג'רמי ליבלר, נשיא הפדרציה הציונית באוסטרליה,אמר על ההחלטה בעניינה של מלכה לייפר: "מברכים על ההחלטה, לקח יותר מדי זמן עד שהיא התקבלה. הגיע הזמן שתחזור לאוסטרליה לעמוד לדין"