בעלת תקיעה? ארגון 'קולך' מציג: סרטון הדרכה לתקיעת שופר לנשים

מיכל קמפניינו-איילי, בעלת תקיעה, מציגה בסרטון של ארגון הנשים 'קולך' הדרכה כיצד לתקוע בשופר והלכות נלוות, ופנו לציבור לקבל סרטונים נוספים: "מודעות לכך שהשנה לא כל אחד וכל אחת יצליחו לשמוע תקיעות ברוב עם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/20 16:02 כז באלול התשפ

בעלת תקיעה? ארגון 'קולך' מציג: סרטון הדרכה לתקיעת שופר לנשים
אישה תוקעת בשופר. ארכיון, צילום: פלאש 90

ההתפשטות ההולכת וגוברת של הקורונה מביאה עמה התמודדויות מורכבות במיוחד בכלל, ובתפילות הימים הנוראים בפרט. בארגון הנשים 'קולך' מפרסמים היום (ד') מדריך לתקיעה בשופר, אותו מגישה בעלת תקיעה, מיכל קמפניינו-איילי.

רב העיר מעלה אדומים: "לשתף את הנשים בתפילות ימים נוראים"

בארגון אמרו כי "אנחנו מודעות לכך שהשנה לא כל אחד וכל אחת יצליחו לשמוע תקיעות ברוב עם. במיוחד בשבילכן, ביקשנו ממיכל קמפניינו איילי מנוה דניאל, בעלת תוקע וותיקה, להכין מדריך מצולם למי שרוצה ללמוד".

https://www.facebook.com/watch/?v=364899831556420&extid=NqabCrtsjtVAUaBw

בארגון הנשים פנו לציבור בבקשה לסרטוני הדרכה נוספים: "אנחנו יודעות שקיימות מספר שיטות הלכתיות לתקיעה בשופר ונשמח לקבל סרטונים של שיטות נוספות". 

בהמשך, קראו נשות 'קולך' למצוא את הדרכים שהנשים לא יודרו מהמניינים השונים: "התפילה השנה תהיה מאתגרת ומצומצמת, ויש מקומות בהם מצופה שמי שיאלצו לוותר על תפילה קהילתית במניין אלה הנשים, האמהות לילדים", נמסר מטעם הארגון. "אלא שאין קהילה בלי נשים. זו תהיה תפילה חסרה. כשחנה פנתה לאלוהיה היא ניסחה את חוויית התפילה לדורות הבאים, אנחנו פונות בקריאה לכל קהילה באשר היא: יש פתרונות רבים, אותם אספנו מכל מיני קהילות (הר אדר, גבעת שמואל, מודיעין, הקיבוצים הדתיים ועוד): תפילות מוקדמות במנייני נשים, הקצאת שטח במרחב ציבורי פתוח באמצעות צילייה, מניינים בהם החלוקה המגדרית נשמרת והם מתרחשים לאורך כל שעות הבוקר. אנחנו לא מוותרות על הזכות להיות מחויבות. בתפילה".