רב העיר מעלה אדומים: "לשתף את הנשים בתפילות ימים נוראים"

לקראת הימים הנוראים הורה הרב יהושע כ"ץ לגבאי בתי הכנסת למצוא דרך שגם הנדים והילדים יהיו שותפים לתפילה. "יש כוח מיוחד לתפילותיהן של הנשים והבנות הבוגרות בבית הכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/20 21:20 ו באלול התשפ

רב העיר מעלה אדומים: "לשתף את הנשים בתפילות ימים נוראים"
הרב יהושע כ"ץ רב העיר מעלה אדומים , צילום: המועצה הדתית מעלה אדומים

הימים הנוראים מתקרבים ושאלת קיום המניינים במתכונת הקורונה מעלה שאלות רבות. אחת מהן הוא מקומן של הנשים שנעדרות מבתי הכנסת כבר קרוב לחצי שנה, ובמנייני החצרות לא תמיד קיים להן מקום. בישיבת גבאים מיוחדת לקראת ימים נוראים בבית הכנסת "נוסח אחיד" בעיר מעלה אדומים עלתה בפני רב העיר הרב יהושע כ"ץ שאלה בעניין תפילותיהן של נשים בימים נוראיים.

הרב כ"ץ אמר בנושא כי "בציבור שלנו ישנן מספר רב של נשים שמקפידות על תפילות לא רק בימים נוראים ובחגים אלא גם בשבתות, לפיכך אין זה ראוי לדרוש מהן שלא תשתתפנה בתפילות בימים נוראים כדי שיהיו אפשרויות נוספות למקומות עבור גברים בעזרת נשים. הנשים ראויות שתשתתפנה כבכל השנים בתפילות במקומן, ויש לציין שיש כוח מיוחד לתפילותיהן של הנשים והבנות הבוגרות בבית הכנסת בימים נוראים. במידה וחסר מקומות לגברים, צריך למצוא פתרונות יצירתיים". 

בנוסף הרב כ"ץ המליץ להביא ילדים מגיל 10 ומעלה לתפילות בימים נוראיים. במידה ויש ילדים מגיל צעיר יותר, ההורים יתפללו עם ילדיהם מחוץ לבית הכנסת.