ראש עיריית בני ברק: "אני מתנצל על עוגמת הנפש"

לאחר שהתברר כי עיריית בני ברק היא ששכרה את המתחזה שימנע מחרדים לעלות לרכבת, ראש העיר פרסם הודעת התנצלות. "צר לי על האופן בו התרחשו הדברים, בפרט צר לי על הפגיעה בשמם הטוב של עובדי הרכבת ומשרד התחבורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/20 18:36 כא באלול התשפ

ראש עיריית בני ברק: "אני מתנצל על עוגמת הנפש"
ראש העיר בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, צילום: פלאש 90

הבוקר (ה') רץ סרטון ברשת שצולם בתחנת הרכבת בבת ים, המציג גבר שלובש אפוד צהוב אוסר על נוסעים חרדים לעלות על הקרונות ולהצטרף לנסיעה. לאחר בירורים על מי שעומד מאחרי האירוע המזעזע התגלה כי אותו אדם הוא למעשה שחקן שעיריית בני ברק שכרה כדי למחות על כך שמתוכנן קו רכבת קלה בגוש דן שלא עובר בעיר החרדית.

"חרדים לא יכולים לעלות": עיריית בני ברק שכרה שחקן כדי לביים אפליית חרדים ברכבת

הגילוי על התרגיל של עיריית בני ברק עורר גלים של ביקורת, ושימוש מניפולטיבי כלפי הציבור והוצאת שמם של עובדי הרכבת כשונאי חרדים. בעקבות כך ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, פרסם הודעת התנצלות: "צר לי על האופן בו התרחשו הדברים, בפרט צר לי על הפגיעה בשמם הטוב של עובדי הרכבת ומשרד התחבורה". רובינשטיין מיהר להבהיר כי למרות החשדות, כי השחקן נשכר כמחאה על כך שהמטרו שיבנה בגוש דן ייתכן ויפסח על העיר בני ברק, אין קשר בין הדברים. "אין כל קשר בין מאבק המטרו לעובדי רכבת ישראל או לשרה רגב", לסיום אמר: "אני מתנצל בפניהם על עוגמת הנפש".

אחרי שהתבררו הדברים שרת התחבורה מירי רגב הגיבה בכעס על המעשה של עיריית בני ברק: "התנהלותה השערורייתית היום של עיריית בני ברק מהווה פגיעה מכוערת וצינית בכבודו של הציבור החרדי, באמצעות התנהגות לא מקובלת שהכתימה והכפישה את עובדי הרכבת והטעתה את הציבור. בושה וחרפה".