"חרדים לא יכולים לעלות": עיריית בני ברק שכרה שחקן כדי לביים אפליית חרדים ברכבת

בתחנת הרכבת בבת ים מתחזה לסדרן אסר על זוג חרדים לעלות לרכבת, שעות ספורות לאחר מכן התברר שעיריית בני ברק שכרה שחקן כדי להעלות את המודעות לאפליית חרדים. העירייה קיבלה תגובות זועמות על ההחלטה ונטען כי היא מלבה את השנאה כלפי החרדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/20 12:54 כא באלול התשפ

"חרדים לא יכולים לעלות": עיריית בני ברק שכרה שחקן כדי לביים אפליית חרדים ברכבת
דתיים נשארים בחוץ, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

סרטון שרץ הבוקר (חמישי) ברשת וצולם בתחנת הרכבת בבת ים, מציג גבר שלובש אפוד צהוב אוסר על נוסעים חרדים לעלות על הקרונות ולהצטרף לנסיעה. הנוסעים מסביב התקוממו ויצאו נגדו, אולם מהר מאוד התברר כי מדובר במתחזה - שכלל אינו נמנה עם עובדי המקום. כעת מתברר שהאדם הוא למעשה שחקן שעיריית בני ברק שכרה כדי למחות על כך שמתוכנן קו רכבת קלה בגוש דן שלא עובר בעיר החרדית. 

https://twitter.com/yb66957/status/1303977748877189121?s=08

ברכבת ישראל מיהרו להסביר: "רכבת ישראל; בדקות האחרונות הופץ סרטון בו נראה אדם עם אפוד צהוב עומד על רציף תחנת רכבת ומנהל דין ודברים עם נוסעים. יובהר כי האדם אינו מועסק על ידי רכבת ישראל או חברות הנותנות לה שירותים כלשהם. האדם הורחק מהתחנה על ידי צוותי הרכבת באופן מיידי. הרכבת תשקול צעדים משפטיים כנגדו."

שרת התחבורה מירי רגב שוחחה עם הנהלת הרכבת שם הוסבר לה כי מדובר במתחזה: "הזדעזעתי לראות את הסרטון המזעזע והקשה מרכבת ישראל. הנחיתי לבצע תחקיר מיידי של הנושא. אמירות כאלו והתנהלות כזו לא יהיו בבית ספרי. מתחקיר ראשוני שערכתי מול מנכ״ל רכבת ישראל עולה כי לא מדובר בעובד רכבת ישראל אלא במתחזה שנכנס למתחם התחנה ועוכב על ידי כוחות המשטרה. הנחיתי את מנכ״ל הרכבת לבדוק כיצד מתחזה הגיע לרכבת והצליח להתחזות לעובד רכבת ולפגוע בציבור. דבר שאסור שיתרחש."

לאחר הבירור כי מדובר בשחקן מטעם עיריית בני ברק הוסיפה רגב: "התנהלותה השערורייתית היום של עיריית בני ברק מהווה פגיעה מכוערת וצינית בכבודו של הציבור החרדי, באמצעות התנהגות לא מקובלת שהכתימה והכפישה את עובדי הרכבת והטעתה את הציבור. בושה וחרפה".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי התייחס גם הוא לסרטון: "שוחחתי עם מיכאל מייקסנר מנכ"ל 'רכבת ישראל' והוא מגנה בחומרה רבה את המעשה שעשה האדם על דעת עצמו. מראות שכאלו מצמררים ומחרידים ונובעים מההסתה הפרועה שיש בשיח  ציבורי כנגד החרדים. אני מודה על התנצלות. יחד עם זאת, לא נעבור לסדר היום על מקרים ומראות שכאלו כלל".