55 חולי קורונה שהו בהפגנות בבלפור - 20 בחודש האחרון

אחרי שטענו כי לא התגלו חולים בהפגנות בבלפור, דווח היום כי 55 חולים נמצאו במחאה מול מעון ראש הממשלה, 20 מתוכם רק בחודש האחרון. יו"ר הקואליציה הגיב לחשיפה ואמר: "איך נאכוף את הציבור שמפר הנחיות אם כל שבוע מפירים אותן אלפי אנרכיסטים?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/20 10:19 כא באלול התשפ

55 חולי קורונה שהו בהפגנות בבלפור - 20 בחודש האחרון
ההפגנה מול בית ראש הממשלה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שטענו כי אין חולי קורונה בהפגנות, משרד הבריאות חושף כי 55 חולי קורונה שהו בשלושת החודשים האחרונים בהפגנות המחאה מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, ומתוכם 20 בחודש האחרון - כך דווח הבוקר (ה') ב"כאן".

סגן שר הבריאות, יואב קיש, הגיב לדברים ואמר כי אין דרך לדעת האם החולים נדבקו בהפגנה עצמה והאם הדביקו אחרים מכיוון שבשאלון החקירה האפידמיולוגית לא מופיעה הקטגוריה "הפגנה".

בעקבות זאת, יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, צייץ בטוויטר: "אפס תחלואה בהפגנות? התחלואה עולה והתקשורת מחפשת אשמים, שיקחו אחריות לכך שהם עודדו הפגנות המוניות בהם נתגלו לאחרונה עשרות חולי קורונה שהדביקו אלפים. איך נסביר לציבור שאסור לו להתקהל בזמן שיש הפגנות עם אלפי אנשים? איך נאכוף את הציבור שמפר הנחיות אם כל שבוע מפירים אותן אלפי אנרכיסטים?".

בתחילת השבוע, השיב מנהל האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, ד"ר אריק האס, לשאלת יו"ר ועדת הקורונה, חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון, כי לפי משרד הבריאות עולה כי עד ה-26 באוגוסט לא התגלה חולה קורונה שנדבק בהפגנות בבלפור.