בג"ץ דחה את עתירת תושבי רחביה נגד ההפגנות מול מעון ראש הממשלה

לאחר ש-60 מתושבי השכונה הגישו את העתירה, בתקווה כי ההפגנות יעברו למקום אחר ולא יטרידו את מנוחתם, בית המשפט הכריע פה אחד לדחות את העתירה. סנגור העותרים: "אנו קוראים למשטרה, לעצור את הרעש עד השעה 21:00"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 11:51 כט באב התשפ

בג"ץ דחה את עתירת תושבי רחביה נגד ההפגנות מול מעון ראש הממשלה
ההפגנות בירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בג"ץ דחה היום (ד')  בפה אחד את עתירת תושבי רחביה נגד ההפגנות מול מעונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בית המשפט אישר את המשך קיום ההפגנות, אך דרשו במקביל מהמשטרה לאכוף את החוק כנדרש ממנה. השופט עוזי פוגלמן קבע בעת פסק הדין כי "העותרים לא הצביעו על פגם בשיקול דעתה של משטרת ישראל בקבעה את התנאים המתוארים להפגנות מול המעון הרשמי של ראש הממשלה". 

עוד הוסיף פוגלמן: "איני מקל ראש בפגיעה הנגרמת לעותרים כתוצאה מההפגנות, שהשקט ברחובותיהם מופר בתקופה האחרונה בתדירות לא מבוטלת ועל הגישה לבתיהם מוצבים קשיים. אלא שבנסיבות שהוצגו לפנינו ובכפוף לתנאים שהובהרו על ידי המשטרה - הפגיעה בתושבים היא בבחינת 'הכרח בל יגונה' למימוש הזכות להפגין". לבסוף קבע: "לא מצאתי כי העותרים עמדו בנטל הכבד המונח לפתחם לחייב את המשטרה להפעיל את סמכותה ולהורות על השינוי המבוקש במקום ההפגנות".

עורך הדין, אוריאל ניזרי, המייצג את העותרים אמר בתגובה לפסיקה: "בית המשפט הציב היום תמרור עצור להתנהלות המשטרה. פסק הדין הינו מהחמורים ביותר שנכתבו כלפי רשויות אכיפת החוק. בפועל בית המשפט קיבל את עתירת התושבים, שכן כפי שטענו העותרים מן היום הראשון, כל מבוקשם הינו אכיפת החוק והסדר, בניגוד למעשי המשטרה בפועל, עובדה אשר אומצה בפסק הדין. אנו קוראים למשטרה לעמוד בהתחייבויות כפי שנקבעו בפסק הדין, ולעצור את הרעש עד השעה 21:00 וכן לאסור ההפגנות בשעות האסורות על פי חוק".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן