התחיל הסגר על מיליון ו-300 אלף אזרחים, תכנית הרמזור אושרה לשבוע בלבד

בשעה זו כוחות משטרה וצבא החלו לאכוף את הסגר הלילי ב-40 ערים ויישובים שייארך עד מחר ב-5:00 בבוקר. בין ההנחיות: הגבלת תנועה עד 500 מטר מהבית וסגירת כל מוסדות החינוך למעט חינוך מיוחד ופעוטונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/20 19:12 יט באלול התשפ

התחיל הסגר על מיליון ו-300 אלף אזרחים, תכנית הרמזור אושרה לשבוע בלבד
הסגר הלילה , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לפני מספר דקות החל הסגר הלילי על כ-40 שכונות ויישובים ברחבי הארץ. הסגר ייגמר מחר ב-5:00 בבוקר. היציאה מעבר ל-500 מטרים מהבית אסורה, למעט קניות, טיפול רפואי, מקווה טהרה, תפילות והפגנות. כמו כן, מערכת החינוך ביישובים האדומים לא תפעל, למעט חינוך מיוחד ופעוטונים. 

ב-40 היישובים והשכונות שנמצאים תחת הסגר ישנם מיליון ו-300 אלף אזרחים שלא יוכלו לצאת מביתם עד מחר בבוקר, וכל זאת למשך שבוע. אך מתברר שתושבים שמתגוררים מחוץ לאותם אזורים יוכלו לצאת ולהיכנס ללא הפרעה. 

וועדת החוקה של הכנסת החליטה לאשר את תכנית הרמזור לשבוע בלבד, זאת כדי לאפשר לממשלה לקיים את דרישות הוועדה. בין הדרישות: לצמצם את פער המגבלות בין גני אירועים למסעדות ובתים פרטיים באזורים ירוקים, לשנות את דרך חישוב צבעי היישובים ולבטל את הוספתה של חצי נקודה לכל ישוב בו מעל 100 חולים חדשים בשבוע. כמו כן לשנות את התפוסה המותרת בעסקים ששטחם גדול בעיקר באזורים ירוקים לפי אדם ל-4 מ"ר וללא קביעת תקרה של 100 אנשים.

המקרים בהן תתאפשר יציאה של תושבים מעבר לאזור 500 המטרים הם: הגעה לעבודה וחזרה ברכב או בהסעה, הצטיידות במזון, תרופות ומצרכים בסיסיים, קבלת טיפול רפואי ותרומת דם, השתתפות בהפגנה בתוך העיר, טיפול במסגרת רווחה , פעילות ספורט, טבילת נשים במקווה טהרה, תפילות ערבית וסליחות, ברית מילה, חתונה ולוויה עד לדרגת קרבה ראשונה.

משרד החינוך פרסם לפני שעה קלה את נתוני הקורונה במוסדות החינוך, לראשונה מתחילת השנה. כעת ישנם 1,817 תלמידים שנדבקו בקורונה, 24,780 בבידוד ו-192 מוסדות חינוך ברחבי הארץ - נסגרו.