הסגר בערים אדומות מתחיל: מתי אפשר לצאת?

אלפי שוטרים יחלו לאכוף את הסגר בערים האדומות החל מהערב, כשהיציאה מתחום 500 המטרים תאסר גם היא. המקרים בהם אפשר לצאת: עבודה, הפגנה, מקווה וקניות. 1,000 חיילים צפויים לעזור למשטרה באכיפה בשכונות מזרח ירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/20 17:25 יט באלול התשפ

הסגר בערים אדומות מתחיל: מתי אפשר לצאת?
סגר בערים האדומות., צילום: נתי שוחט, פלאש 90

יותר מ-3,000 שוטרים, וככל הנראה גם מאות חיילים, ישתתפו החל מהערב (ג') באכיפת הסגרים הליליים ב-40 היישובים האדומים והשכונות האדומות, מהשעה 19:00 עד 05:00 בבוקר למחרת. במשטרה הדגישו כי המחסומים יוצבו ביציאות מהערים והשכונות האדומות, הכניסות לעומת זאת לא ייבדקו.

המקרים בהן תתאפשר יציאה של תושבים מעבר לאזור 500 המטרים הם: הגעה לעבודה וחזרה ברכב או בהסעה, הצטיידות במזון, תרופות ומצרכים בסיסיים, קבלת טיפול רפואי ותרומת דם, השתתפות בהפגנה בתוך העיר, טיפול במסגרת רווחה , פעילות ספורט, טבילת נשים במקווה טהרה, תפילות ערבית וסליחות, ברית מילה, חתונה ולוויה עד לדרגת קרבה ראשונה.


להורדת הקובץ

המשטרה ביקשה את עזרת צה"ל באכיפת הסגר בשכונות במזרח וצפון ירושלים, בדגש על כפר עקב וענתא, וכרגע הממשלה מסמיכה את שר הביטחון לאשר את הצטרפותם של 500 חיילים, נוסף ל-500 שכבר אושרו. 

ממשטרת ישראל נמסר כי ניתן יהיה לקבל מענה לשאלות דרך מוקד המידע 110 של משטרת ישראל. בהקשת מספרי השלוחה הרלוונטית יתאפשר לקבל מידע ללא צורך בהמתנה למוקדן: לחצן מס׳ 7 פירוט האזורים, ההנחיות ואכיפת מ״י באזורים מוגבלים. לחצן מס׳ 8 - הנחיות מפורטות ואכיפת משטרת ישראל לפי מתווה ״הרמזור״. לחצן מס׳ 6 - ניתן לקבל מידע פרטני בנושא דוחות מנהליים קורונה. המידע ינתן בטלפון על ידי מוקדנים בימים א׳-ה׳, בין השעות 08:00 בבוקר ועד 16:00.