נתניהו נפגש עם בכירי ממשלת צ'אד: תוך שנה תיפתח נציגות רשמית בירושלים

אחרי שנחתו אמש בחשאי, נציגי המדינה מאפריקה נפגשו עם נתניהו ועם מספר בכירים נוספים מישראל וסיכמו על שיתופי פעולה במגוון נושאים. ראש הממשלה בירך על הגעתם וגילה: "הזכרתי את יחסינו במהלך שיחות השלום עם האמירויות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/20 18:21 יט באלול התשפ

נתניהו נפגש עם בכירי ממשלת צ'אד: תוך שנה תיפתח נציגות רשמית בירושלים
ראש הממשלה נתניהו עם יו"ר הקבינט של צ'אד, צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ג') עם יו"ר הקבינט של צ'אד, עבדל-קרים דבי, ועם ראש שירותי המודיעין של צ'אד אחמד קוגרי, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. נציגי המדינה מאפריקה הגיעו אמש ארצה בחשאי והיום כאמור, נפגשו עם נתניהו ועם מספר בכירים ישראלים. 

ראש הממשלה דן עימם בנוגע למינוי שגרירים ופתיחת נציגויות, כשגורמים בצ'אד מוסרים כי תוך שנה תיפתח נציגות רשמית של מדינתם בירושלים. כמו כן, דנו בחיזוק שיתוף הפעולה בין ישראל לצ'אד במגוון תחומים, בין היתר: לוחמה בטרור, סייבר, מים וחקלאות ועוד. בפגישה השתתפו גם ראש סגל ראש הממשלה אשר חיון, ראש המל"ל מאיר בן שבת וראש אגף מזרח תיכון ואפריקה במל"ל. 

נתניהו פנה ליו"ר הקבינט של צ'אד שהוא גם בנו של הנשיא ואמר לו כי "הדבר החשוב ביותר הוא שתמסור דרישת שלום חמה ממני לאביך ולאזרחי צ'אד. הזכרתי את יחסינו במהלך שיחות השלום עם האמירויות. ברצוני לא רק לציין את היחסים בינינו, אלא אף לקדם אותם עוד יותר. ברוך הבא. טוב לראות אותך".

במהלך היום נפגשה המשלחת מצ'אד עם ראש המל"ל מאיר בן-שבת ועם מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, ובהמשך קיימו סדרת פגישות עם גורמים נוספים.