בית המשפט דחה את הראייה החדשה במשפט דומא

בית המשפט דחה היום את הראייה החדשה במשפט דומא - עדותו של אחמד דוואבשה, עד הראייה היחיד לרצח, אשר תיאר אירוע אחר מהעובדות המופיעות בכתב האישום. עו"ד המייצגים את בן אוליאל: "בית המשפט התחמק מדיון בסתירות בין תוכן ההודאה לבין עדויות שמסרו עדי ראיה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/09/20 12:47 יח באלול התשפ

בית המשפט דחה את הראייה החדשה במשפט דומא
בית משפחת דוואבשה השרוף בדומא, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

בית המשפט המחוזי מרכז דחה היום (ב') את הראייה החדשה במשפט דומא, עדותו של הילד אחמד דוואבשה, עד הראייה היחיד מתוך הבית שנשרף בשנת 2015, אשר תיאר אירוע אחר מהעובדות בהן הורשע עמירם בן אוליאל. בית המשפט קבע כי עדותו של אחמד לא מהימנה מספיק בכדי לזכות את בן אוליאל והותיר את הרשעתו של בן אוליאל על כנה.

אתמול פורסם כי אחמד, היום בן 10, זוכר את האירוע וכי הוא ראה את המציתים. אחמד לא נחקר לאחר האירוע ורשויות החקירה לא בדקו מעולם את גרסתו. על פי גרסתו שפורסמה במספר כלי תקשורת ערבים, את בית משפחתו הציתו לפחות שלושה מציתים, אשר נכנסו לתוך הבית, גרסה הסותרת את עבודות כתב האישום אשר על פיהן הורשע בן אוליאל. לפי הרשעתו של בן אוליאל הוא המצית היחיד וההצתה התבצעה מחוץ לבית ולא מתוכו.

https://twitter.com/yishaiporat/status/1302673346828660737?s=20

אוריין בן אוחיאל, אשתו של עמירם, אמרה לאחר דחיית הראיה: "בית המשפט החליט להרשיע את בעלי בכל מחיר. בית המשפט שוב עוצם עניים מעוד ראייה, של ילד שחווה טראומה וזוכר את הלילה וסיפר מעצמו, וכל מה שהוא זוכר סותר את ההודאות השקריות שהוצאו מבעלי. בעלי הורשע בשנית במשהו שהוא לא עשה".

"הלב שלנו נשבר", המשיכה אוריין, "האמון שלנו במערכת ירד לגמרי. הבת שלי בוכה בלילות. בעלי יושב בכלא ואני יודעת שהוא לא עשה את זה, אני העדתי בנושא ומהעדות שלי הם מתעלמים. הם מתעלמים גם מהעדויות שלו שהעיד על מה שקרה, הם מתעלמים מכל העדויות. בעלי יושב על לא עוול בכפו".

עו"ד יצחק בם ואשר אוחיון, המייצגים את בן אוליאל, אמרו: "גורלו של עמירם הוכרע כאשר בית המשפט קיבל כראיה את ההודאה והשחזור שנעשה בעקבות עינויים ומחשש להמשכם. בהכרעת הדין בית המשפט התחמק מדיון בסתירות בין תוכן ההודאה לבין עדויות שמסרו עדי ראיה בזמן אמת ביחס למספר המציתים ותיאורם. כעת בית המשפט העליון יצטרך לתת דעתו לשתי הסוגיות האלה".

מארגון חוננו נמסר: "בית המשפט הכניס היום לכלא אדם חף מפשע עד סוף ימיו. לבית המשפט לא היה את האומץ להודות בטעויות העבר, כי אם בית המשפט היה אומר את האמת -  סוללה של בעלי תפקידים ישלמו על זה מחיר. אלה שעינו את עמירם. אלה שאפשרו את העינויים. בית המשפט בחר להשאר באיזור הנוחות  שלו, להרשיע את המתנחל. את האחר. הוא בחר להתעלם מעדות האדם הכי אוביקטיבי. הוא הנפגע עצמו. עדות שהיתה אמורה בהכרח להוליך לזיכוי. בית המשפט בחר לקבל את גירסת העינויים. זהו רשע שלא ייסלח".

בשבוע הבא יתן בית המשפט את גזר הדין בתיק.