הישג לראש הממשלה: סרביה תעביר את שגרירותה לירושלים

נשיא סרביה הודיע היום כי סרביה תעביר את שגרירותה לירושלים עד יולי 2021, וכי עד אז תפתח בה נציגות. זוהי מדינה אירופית ראשונה שתפתח שגרירות בירושלים.

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/09/20 19:47 טז באלול התשפ

הישג לראש הממשלה: סרביה תעביר את שגרירותה לירושלים
ראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, רושם השיג נוסף. יחסיה הדיפלומטיים של ישראל ממשיכים להתרחב ומדינה נוספת תכיר בינלאומית בירושלים כבירת ישראל. נשיא סרביה אלכסנדר ווצ׳יץ׳ הודיע היום (ש') כי סרביה תעביר את שגרירותה לירושלים עד יולי 2021, וכי עד אז תפתח בה נציגות. זוהי מדינה אירופית ראשונה שתפתח שגרירות בירושלים. נתניהו הודיע גם, כי בהמשך להתייעצויות שקיים ביממה האחרונה בעניין עם משרד החוץ, המל"ל וגורמים נוספים, ישראל וקוסובו יכוננו יחסים דיפלומטיים.

"אני מודה לידידי נשיא סרביה ווצ'יץ' על ההחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר אליה את שגרירות מדינתו. אני מבקש להודות גם לידידי הנשיא טראמפ על תרומתו להישג זה. נמשיך במאמצים כדי שמדינות נוספות באירופה יעבירו את שגרירותיהן לירושלים", אמר נתניהו. עוד אמר: "קוסובו תהיה המדינה הראשונה בעלת רוב מוסלמי שתפתח שגרירות בירושלים. כפי שאמרתי בימים האחרונים - מעגל השלום וההכרה בישראל מתרחב וצפויות להצטרף אליו מדינות נוספות".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התקשר לראש הממשלה בעת פגישתו עם ראש ממשלת קוסובו עבדוללה חוטי ובירך את שני המנהיגים על החלטתם לכונן יחסים דיפלומטיים מלאים בין שתי המדינות ועל העברת השגרירות המתכוננת. 

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, אמר בתגובה לכינון היחסים בין ישראל לקוסבו: "פריצת דרך נוספת עם מדינה מוסלמית המכוננת יחסים עם ישראל. לאחר איחוד האמירויות וקוסובו, אני מאמין שעוד מדינות מוסלמיות וערביות יבחרו בשלום, ויותירו את הפלסטינים מבודדים. כנראה שזה מה שיגרום להנהגה הפלסטינית העתידית לעשות וויתורים למען השלום". ארדן הוסיף: "אני מברך את הנשיא טראמפ ואת ראש הממשלה על ההישג הגדול. בעקבות המהלך האמריקאי, סרביה וקוסובו יפתחו שגרירויות בירושלים בירת ישראל ואין ספק שבקרוב יעשו זאת מדינות נוספות".