שיא חדש: יותר מ-3,000 נדבקים חדשים ביממה אחת

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום ולדון בעליה המדאיגה בתחלואת הקורונה. בנוסף, צפויים השרים להכריע האם בני ברק, נצרת ואלעד תצטרפנה לרשימת "הערים האדומות". פרויקטור הקורונה, שצפוי לדרוש הגבלות נוספות, חוטף ביקורת ממספר שרים שאומרים: "לא עשה כלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/20 07:46 יד באלול התשפ

שיא חדש: יותר מ-3,000 נדבקים חדשים ביממה אחת
בני ברק, צילום: Nati Shohat/Flash90

משרד הבריאות פרסם הבוקר (ד') נתונים עדכניים ומדאיגים ביחס להתפשטות נגיף הקורונה בישראל. מהנתונים החדשים עולה כי מספר החולים המאושפזים בבתי החולים הגיע ל-834 חולים, 418 מהם במצב קשה ו-118 מונשמים. מספר המתים הבוקר עומד על 969. הנתון המדאיג באמת נמצא בעמודת החולים החדשים: ביממה האחרונה אובחנו 3,074 חולים, ובכך חצינו לראשונה את רף 3,000 החולים ביממה אחת. 9.4% מכלל הבדיקות שנערכו אתמול, 32,700, קיבלו תשובה חיובית.

על רקע העליה המשמעותית בתחלואה בישראל ובמיוחד בקרב המגזר הערבי והמגזר החרדי, יתכנס היום (ה') קבינט הקורונה לדיון בנושא "הערים האדומות". השרים צפויים להכריע האם להכניס את בני ברק לרשימת הערים האדומות. בבני ברק אובחנו ביממה האחרונה 250 חולים מאומתים. לחדשות 12 נודע אמש כי מלבד בני ברק, גם אלעד ונצרת יוכנסו לרשימה, ופרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, צפוי לקרוא להטלת הגבלות נוספות גם עליהן.

הרחבת רשימת הערים האדומות צפויה להיתקל בקשיים רבים, גם מכיוון שהח"כים החרדים מתנגדים להגבלות החמורות. הח"כים החרדים אומרים כי בני ברק כבר הייתה בעבר תחת סגר נוקשה. גמזו מנגד טוען כי רמת הציות הנמוכה בערים האדומות עלול להוביל לסגר מלא. "ללא שינוי ניכר בהיקפי התחלואה בערים האדומות, לא נוכל להימנע מסגר מלא", אמר אתמול גמזו בביקורו בעיר האדומה ביתר עילית. 

רשימת הערים האדומות טרם פורסמה על ידי משרד הבריאות, והיא צפויה להיות מוגשת לשרים שעות ספורות בלבד לפני הדיון. עם צירוף בני ברק, אלעד ונצרת, הרשימה תכלול כ-20 יישובים ורשויות במגזר הערבי ברשימה וחמש ערים חרדיות - בני-ברק, אלעד, בית"ר, רכסים ועמנואל. מדובר בעלייה לעומת הרשימה הראשונה שפורסמה בתחילת השבוע, אליה נכנסו 23 יישובים. 

הרב קנייבסקי: מחשש לביטול תורה - אין לקיים בדיקות קורנה בישיבות

800 תלמידי ישיבות נמצאו חיובים לנגיף בשלושת הימים האחרונים. על רקע המצב הקשה, הורה אתמול הרב חיים קנייבסקי לראשי הישיבות שלא לקיים בדיקות קורונה בישיבות, מחשש לביטול תורה שנגרם כתוצאה מהבדיקות וכניסתם של אלפי תלמידים לבידוד. כך פורסם ב'כיכר השבת'.

גמזו, התבטא נגד הנחיית הרב קנייבסקי ואמר כי "ההודעה של הרב קנייבסקי מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות". 

בעקבות התבטאותו, ספג גמזו ביקורות רבה מהפוליטיקאים החרדים. ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) אמר כי הוא "מציע למר גמזו לא להתערב במה שהוכח כהצלחה אלפי שנים 'הנוטל עיצה מן הזקנים אינו נכשל'. ההודעות מאז שמונה רק הגבירו את התחלואה. מקווה שבניהול בי"ח יש לו יותר הצלחות". חברו לסיעה, ח"כ יעקב אשר, המשיך באותו קו כשטען שדבריו של גמזו נובעים משנאה לחרדים: "מישהו צריך להזכיר לפרופ' גמזו שמכתבים לנשיאי מדינות, סיורים מצולמים בפתיחת שנה"ל וכותרות על רבנים, זה עסק לפוליטיקאים ולא למי שרוצה לנצח את הקורונה".

ב-ynet פורסם כי שיחות סגורות התבטאו מספר שרים נגד גמזו ואמרו כי "אחרי חודש וחצי אפשר לומר שהוא לא עשה כלום. המספרים רק עולים ומאז שהוא נכנס לתפקיד לא ננקטו צעדים כדי להפחית את התחלואה". אחד השרים השתמש במילים קשות מאוד נגד הפרויקטור: "גמזו איבד את זה והוא פשוט לא מצליח להתמודד עם הלחץ".

(התדרוך השבועי עם פרופ' גמזו)