הרב קנייבסקי: מחשש לביטול תורה - אין לקיים בדיקות קורנה בישיבות

הרב קנייבסקי הורה לראשי הישיבות לא קיים בדיקות קורונה בישיבות, מחשש לביטול תורה עצום שנגרם, ועלול להיגרם בהמשך, כתוצאה מבדיקות הקורונה וכניסתם של אלפי תלמידים לבידוד. כ-500 תלמידים אומתו כחולי קורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/20 12:59 יג באלול התשפ

הרב קנייבסקי: מחשש לביטול תורה - אין לקיים בדיקות קורנה בישיבות
הרב קנייבסקי, צילום: Yaakov Nahumi/Flash90

נגיף הקורונה מכה בישיבות. על אף מתווה הקפסולות בישיבות התגלו בבדיקות חוזרות שנעשו מאות חולים, ובשל כך אלפי תלמידים נכנסים לבידוד במתחמים וחדרים מיוחדים בישיבות. בישיבת רינה של תורה בכרמיאל התגלו אתמול (ג') לפחות כמאה חולי קורונה מאומתים, בישיבת מאור התלמוד ברחובות יש 45 חולים, בישיבת עטרת ישראל ישנם 20 חולים, בישיבת משכנות התורה התגלו 20 חולים ובישיבת תורה בתפארתה עוד כ-80 חולים. 

על רקע המצב בישיבות, הורה הרב חיים קנייבסקי לראשי הישיבות כי מעתה אין לקיים בדיקות קורונה בישיבות, מחשש לביטול תורה שנגרם כתוצאה מהבדיקות וכניסתם של אלפי תלמידים לבידוד. כך פורסם ב'כיכר השבת'. על פי הפרסום, רבני הישיבות הנמצאים בגיל סיכון ישמרו מרחק מהתלמידים כך שהקורונה לא תכניס את הישיבות לבעיה. 

"מתוך 25 אלף תלמידים בקפסולות של 150 ישיבות, כ-500 בחורים אומתו עד כה. "כולם בתוך אגפי הבידוד בתוך הישיבות וממשיכים ללמוד כרגיל". כך אמר לכיכר השבת, מנהל מרכז השליטה של ועד הישיבות, בנימין כהן.

.