קושנר: "הסכמים נוספים? מקווה שבחודשים הקרובים"

יועצו של נשיא ארצות הברית, יצא לביקורים נוספים במזרח התיכון במטרה להביא להסכמי נורמליזציה נוספים. בפגישה עם יורש העצר הסעודי שוחחו השניים על החשיבות שבחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלשתינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/20 07:59 יג באלול התשפ

קושנר: "הסכמים נוספים? מקווה שבחודשים הקרובים"
ג'ארד קושנר, צילום: shutterstock

יועצו וחותנו של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, נפגש הלילה (ד') עם יורש העצר הסעודי בסעודיה, מוחמד בן סלמן, כך דווח בסוכנות הידיעות הסעודית. השניים דנו בסיכוי להסכמי שלום נוספים במזרח התיכון וגם על חשיבות חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלשתינים. עם סיום הדיונים בין ישראל ואיחוד האמירויות באבו דאבי, יצא יועצו של טראמפ לסבב ביקורים במדינות המפרץ. על פי הדיווחים, סעודיה נתנה את בירכתה להסכם הנורמליזציה בין איחוד האמירויות לישראל ואף אישרה למטוס אל על לעבור מעל שטחה האווירי בדרך לאבו דאבי.

"הנורמליזציה עם ישראל תימשך, גם אם הריבונות תורחב"

ראש מחלקת התכנון המדיני במשרד החוץ של איחוד האמירויות, ג'מאל מושארח, אמר  אתמול בתדרוך לכתבים ישראלים באבו דאבי, כי גם אם ישראל תרחיב את ריבונותה ביהודה ושומרון, הדבר לא יפגע בתהליך הנורמליזציה בין ארצו וישראל. מושארח אמר כי ממשלתו קיבלה הבטחה גם מישראל וגם מארה"ב כי תהליך החלת הריבונות - שלמעשה טרם התחיל בפועל - ייעצר: "קיבלנו ביטחונות בנושא מארצות הברית, שהיא בעלת ברית של שתי המדינות ואנחנו סומכים על הביטחונות האלה", אמר.

קושנר אמר אתמול, כי "אפשרי והגיוני שכל 22 המדינות הערביות יוכלו לנרמל את היחסים על ישראל ביום מן הימים". עוד אמר בראיון לסוכנות הידיעות של איחוד האמירויות, כי ייתכן והעולם יהיה עד למדינה רביעית נוספת שתעשה זאת בחודשים הקרובים.

היועץ האמריקאי נשאל האם מדינה ערבית רביעית שתסכים לנרמל יחסים עם ישראל זה עניין של חודשים או שנים, ואמר: "בואו נקווה שהשנה". קושנר לא ציין באיזו מדינה מדובר. "ברור שהכול יכול לקרות, אבל המציאות מראה שהרבה אנשים מביטים בהערכה ובקנאה על הצעד שעשתה איחוד האמירויות הערביות". עוד אמר קושנר: "הרבה אנשים מעוניינים בגישה לטכנולוגיה, למשאבים וליכולות ישראל לישראל. ישראל היא כמו עמק הסיליקון של המזרח התיכון".

קושנר הזכיר גם את אל-אקצה, "אם נתבונן בדברים מזווית הראייה של המאמינים, אני יודע כי מוסלמים רבים באיחוד האמירויות הערביות מתרגשים להתפלל במסגד אל-אקצה. אני חושב שזו תחילתו של משהו מרגש מאוד, והתקווה שלי היא שיותר ויותר מדינות ירצו בכך". 

(נתניהו משוחח בעברית עם מלווה המשלחת הישראלית באמירויות)