מועצת יש"ע לנתניהו: המצב הקיים שווה להקפאה

במכתב ששגרה מועצת יש"ע לראש הממשלה נטען כי המצב הקיים בו המועצה לתכנון ובנייה ביהודה ושומרון לא התכנסה כבר למעלה מחצי שנה, שווה ערך להקפאה דה-פקטו של הבנייה בהתיישבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/20 15:43 יב באלול התשפ

מועצת יש"ע לנתניהו: המצב הקיים שווה להקפאה
דוד אלחייני. המצב הקיים - הקפאה דה פקטו, צילום: פני אלימלך

מועצת יש"ע העבירה היום (ג') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שייכנס את מועצת התכנון העליונה (מת"ע) בהקדם האפשרי. מועצת התכנון היא זו אשר אחראית, לאחר האישור המדיני, לאשר את הבנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, אך מעל לחצי שנה לא התכנסה המועצה כדי לדון בקידום תכניות. 

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני כותב לראש הממשלה במכתב: "ישיבה זו נדחית שוב ושוב ללא סיבה נראית לעין, ואלפי יחידות דיור תקועות ואינן מקודמות. דחייה זו יוצרת תגובת שרשרת לטווח הארוך ומשמעותה הקפאה דה-פקטו של הבנייה בהתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ועצירת התפתחות היישובים".

בהמשך נכתב כי "לאחרונה אף קיבלת החלטה לדחות את החלת הריבונות, זאת למרות התחייבויות חוזרות ונשנות שלך בשנה האחרונה. במידה ואכן הריבונות לא מתקדמת, נדרשת ממשלת ישראל לקדם את התכנון והבנייה ביתר שאת ולאשר תכנון ושיווק של אלפי יחידות דיור נוספות בהקדם האפשרי". המכתב נחתם בדרישה "לכנס עוד השבוע את מועצת התכנון העליונה ולאשר אלפי יחידות דיור בכל רחבי ההתיישבות". 

מספר שרי מהליכוד התבטאו בימים האחרונים בעד ריבונות, הבולט בהם היה השר אופיר אקוניס שביקר היום לרגל פתיחת שנת הלימודים בישיבה התיכונית בהר ברכה, והדגיש כי הבחירה בפתיחת שנת לימודים בשומרון אינה מקרית: "אנחנו כאן ונשארים כאן, גם לדורות הבאים. תלמידי ישראל הם עתידנו, לאורכה ולרוחבה של ארץ ישראל - בשלמותה".

השר אקוניס הוסיף: ״אנחנו מברכים על השלום עם איחוד האמירויות וממשיכים לעמוד על זכויותינו הטבעיות וההיסטוריות במולדת העם היהודי. לעולם לא אסכים להקמת מדינה פלשתינית ביו״ש ואמשיך לקדם, בכל כוחי, את החלת הריבונות, שהיא תהליך היסטורי בלתי נמנע".