השר אקוניס בפתיחת שנת הלימודים בשומרון: "אקדם בכל כוחי ריבונות"

מועצה אזורית שומרון פתחה את השנה עם 22,000 תלמידים. השר אקוניס בשומרון: "אנחנו כאן ונישאר כאן גם לדורות הבאים"; ראש המועצה יוסי דגן: "מגיע לממשלת ישראל של נתניהו שתהיה לה הזכות להחיל את הריבונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/20 13:56 יב באלול התשפ

השר אקוניס בפתיחת שנת הלימודים בשומרון: "אקדם בכל כוחי ריבונות"
אקוניס עם יוסי דגן, צילום: רועי חדי

השר לשיתוף פעולה איזורי אופיר אקוניס פתח הבוקר (ג׳) את שנת הלימודים בשומרון עם ראש המועצה יוסי דגן. השניים פתחו את השנה בחנוכת מבנה הישיבה התיכונית הר ברכה החדש שבשומרון. השר הגיע לברך את התלמידים יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון דגן, הרב אליעזר מלמד -  רב הישוב הר ברכה, יו"ר הר ברכה יוני הישראלי, סגן ראש המועצה דוידי בן ציון, ובנוכחות מנהל בית הספר הרב יוגב כהן. 

נתניהו והשרים פתחו את שנת הלימודים. אדלשטיין: "החלטה לא פשוטה"

השר אופיר אקוניס הדגיש שהבחירה בפתיחת שנת לימודים בשומרון אינה מקרית ואמר: ״אנחנו כאן ונשארים כאן, גם לדורות הבאים. תלמידי ישראל הם עתידנו, לאורכה ולרוחבה של ארץ ישראל - בשלומתה״.

עוד הוסיף השר אקוניס: ״אנחנו מברכים על השלום עם איחוד האמירויות וממשיכים לעמוד על זכויותינו הטבעיות וההיסטוריות במולדת העם היהודי. לעולם לא אסכים להקמת מדינה פלשתינית ביו״ש ואמשיך לקדם, בכל כוחי, את החלת הריבונות, שהיא תהליך היסטורי בלתי נמנע״.

ראש המועצה יוסי דגן בירך את התלמידים ואמר: "אנחנו זוכים לפתוח השנה במועצה האזורית שומרון עם 22 אלף תלמידים. אנחנו זוכים לקיים פה כפשוטו את דברי הנביאים, כאן בהר ברכה עושים את זה בגדלות. במעמד המרגש הזה בחנוכת הישיבה, השר אופיר אקוניס שהוא לוחם למען ארץ ישראל, אני קורא לך כבוד השר מכאן ובאמצעותך לראש הממשלה לדרוש להחיל ריבונות מלאה על כל הישובים לא חצי ולא רק ישובים שהשמאל רוצה.
אנחנו בדרך למליון יהודים ביהודה ושומרון, אתה רואה את קצב הגדילה, וכאן בהר ברכה. המקום הכי קרוב לשכם מוביל את קצב הגדילה במדינת ישראל .מגיע לארץ ישראל ריבונות.מגיע לתושבי יהודה ושומרון ריבונות. ומגיע לממשלת ישראל בראשות נתניהו שתהיה לה את הזכות להחיל את הריבונות כדי להגיע למליון יהודים בשומרון והישוב הזה צריך להיות עיר ואם במדינת ישראל".

את השנה פתחו במועצה אזורית שומרון 22,000  תלמידים. מתוכם 1410 עולים לכתה א', כמו כן פותחת השנה מועצה אזורית שומרון 2 בתי ספר יסודיים חדשים, ביצהר ובעלי זהב, ו-10 גנים חדשים. 

בין התלמידים החדשים גם איתן לוי, שילמד השנה אצל דפנה  שהייתה גם המורה של אמו שירה והיום שירה מלמדת באותו בית ספר לצדה של דפנה בביס ממד שילת בפדואל "אנחנו נרגשים מאוד מהמעמד של לעלות ילד לכיתה א'" אומרת אמו שירה "ועוד יותר נרגשים שהוא תלמיד של המורה דפנה! שהייתה גם המורה שלי. זכות שלנו שהוא זכה במורה כזן נפלאה ומיוחדת, מעצימה ומלמדת בשמחה ויצירתיות".