עלייה במספר הבדיקות, מספר החולים במצב קשה בירידה קלה | מספרי הקורונה

1,942 בני אדם אומתו לקורונה אמש, כשמספר הבדיקות הנערכות ממשיך לטפס, ומתקרב ל-35,000. מספר החולים במצב קשה עומד על 410. ביום ראשון: קבינט הקורונה צפוי לאשר את 'תכנית הרמזור'

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/20 21:10 ז באלול התשפ

עלייה במספר הבדיקות, מספר החולים במצב קשה בירידה קלה | מספרי הקורונה
ארכיון, צילום: shutterstock

העלייה במספר הנדבקים היומי נמשכת, כפי שהיה בכל השבוע האחרון. על פי נתוני משרד הבריאות שעודכנו הערב (ה'), אתמול אומתו 1,942 בני אדם לקורונה. עם זאת, גם מספר הבדיקות מוסיף לטפס, ואם בשבועות האחרונים הממוצע עמד על סביב ה-28 אלף בדיקות ביום, בימים האחרונים הוא עולה בהדרגה, ואמש נערכו 34,210 בדיקות לאיתור קורונה.

נכון להיום יש בישראל 21,589 חולי ונשאי קורונה פעילים, מתוכם 410 מוגדרים במצב קשה. מדובר בירידה של כעשרים לעומת אתמול, אך היום דיווח משרד הבריאות כי החולים המוגדרים במצב קריטי נספרו בטעות פעמיים, מה שהביא לקפיצה במספר החולים החדשים במצב קשה שדווחו אמש.


(התדרוך השבועי של פרופ' רוני גמזו)

מתוך החולים במצב קשה, 115 זקוקים להנשמה, כאשר גם כאן נרשמת ירידה קלה מאז אמש. שמונה בני אדם נוספים נפטרו מאז חצות כתוצאה מנגיף הקורונה ומסיבוכיו, ומספר הנפטרים הכולל מאז פרוץ המגפה עומד על 883. בשבוע האחרון נפטרו בישראל 88 בני אדם.

ביום ראשון צפוי קבינט הקורונה לאשר, לאחר דחיות רבות, את 'תכנית הרמזור' של ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו. על פי התכנית, תחולק המדינה על פי 250 רשויות מקומיות, וההגבלות יוטלו ויוסרו באופן מקומי ולא באופן ארצי, על פי נתוני התחלואה בכל רשות. בחדשות 13 דווח הערב כי גמזו מעוניין מיד עם החלת התכנית לסגור את הלימודים בערים שיוגדרו אדומות, מה שאומר סגירת מוסדות החינוך החרדיים שכבר נפתחו בראש חודש אלול.