מספר החולים קשה מזנק, פרטים נוספים בתכנית גמזו נחשפים

כמדי סוף שבוע, ירד מספר בדיקות הקורונה שנעשו אמש, ומתוך כעשרת אלפים בדיקות אומתו 720 נדבקים חדשים בנגיף. פרטים נוספים מתכנית הרמזור נחשפים - הרשויות המקומיות יקבלו הרבה יותר אחריות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/20 11:32 ג באלול התשפ

מספר החולים קשה מזנק, פרטים נוספים בתכנית גמזו נחשפים
ארכיון, צילום: shutterstock

720 בני אדם אומתו אמש (שבת) לנגיף הקורונה בישראל, כך עולה מנתוני משרד הבריאות המתעדכנים הבוקר. כמדי סוף שבוע ירד משמעותית מספר הבדיקות הכולל שנערכות בישראל, והוא עומד נכון לאתמול על 10,795.

ליברמן: מינוי פרויקטור שלא מקשיבים לו - שערורייה

נכון להבוקר יש בישראל 22,022 חולים ונשאים פעילים של נגיף הקורונה. מתוכם 408 מוגדרים במצב קשה, עלייה של עשרה מאז אמש, כשמתוכם 112 זקוקים להנשמה - שלושה פחות מאז אתמול. מאז החלה התפרצות המגפה בישראל נדבקו בנגיף 102,150 בני אדם, ועוד כה נפטרו 825 - עלייה של שלושה מאז חצות.

הבוקר פרסם 'ידיעות אחרונות' פרטים נוספים מ'תכנית הרמזור' של ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שצפויה להיכנס לפעולה ב-1.9, בעוד כשבוע. על פי התכנית, המדינה תחולק על פי הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות - 250 במספר, וכל אחת מהן תוגדר אדומה, כתומה, צהובה או ירוקה - לפי שלושה קריטריונים - שיעור החולים החדשים, שיעור הבדיקות החיוביות וקצב גידול התחלואה.


(פרופ' גמזו בתדריך, בשבוע שעבר)

ברשויות הירוקות ניתן יהיה לקיים התקהלויות גדולות יחסית - באוויר הפתוח עד 250 איש ובמקומות סגורים עד 100 איש, וברשויות הבעייתיות יותר מבחינת התפשטות הנגיף יוחמרו ההגבלות על התקהלויות בהתאם.

על פי גמזו בדברים שצוטטו בידיעות אחרונות, כל רשות תקבל אמצעים שיעזרו לה להפחית את התחלואה: "קשר צמוד עם פיקוד העורף יאפשר בדיקות וחקירות אפידמיולוגיות והעברת חולים למלוניות. במקרה של התפרצות, ראש העיר ידאג להקמת דרייב־אין לבדיקות קורונה שיישלחו למעבדות בניהול פיקוד העורף. כך ניתן יהיה להתנפל על אזור מסוים שבו נרשמה תחלואה.
מהלך הקטיעה של שרשראות ההדבקה יתנהל באופן לאומי על ידי פיקוד העורף, אבל חלק מהחקירות ייערכו ברשויות עצמן. ערים שירצו לקחת את עצמן בידיים יצטרכו לנהל את האכיפה בשטחן, תוך עבודה צמודה עם מפקד המשטרה והגברת סיורי האכיפה. הפקחים העירוניים יצטרכו לעסוק פחות בחלוקת דוחות חניה ויותר באכיפת התו הסגול".