היסטוריה: אל על תבצע בשבוע הבא טיסה ראשונה מתל אביב לאבו דאבי

נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות יוצא לפועל. חברת התעופה הישראלית תשיב שלושה טייסים מחל"ת על מנת לבצע את הטיסה הראשונה. מדובר גם בטיסת נוסעים ראשונה לחברה מזה חודשים רבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/20 14:33 ז באלול התשפ

היסטוריה: אל על תבצע בשבוע הבא טיסה ראשונה מתל אביב לאבו דאבי
צילום: Jim Anderson D. J. & Company

חברת התעופה אל על תטיס ביום שני הקרוב את המשלחת הישראלית, בטיסה ראשונה בין ישראל לאיחוד האמירויות. מדובר באירוע מכונן גם ברמה המדינית, אך גם ברמה האישית של החברה, לה זו טיסת נוסעים ראשונה מזה חודשים רבים. ועד אנשי צוות האוויר של אל על אישר היום (ה') את החזרתם של שלושה טייסים בכירים בחברה, מחופשה ארוכה ללא תשלום. 

המשלחת שתצא מישראל תכיל נציגים בכירים גם מישראל וגם מארצות הברית, הכוללת את  יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר. קושנר צפוי להגיע לישראל בתחילת השבוע הבא בליווי צוות מהבית הלבן. יחד הם יטסו עם חברת אל על עם אוסף של מומחים ישראלים בתחומי רפואה, תעופה וביטחון. ראש המשלחת הישראלית יהיה ראש המל''ל מאיר בן שבת.

בהודעת הוועד צוות האוויר של אל על נמסר: "היום אישרנו באופן מיוחד החזרה לכשירות של שלושת הטייסים הבכירים ביותר בצי 737 לטובת ביצוע טיסה לאיחוד האמירויות. הדבר כולל טיסת רענון היום ויציאה לסימולטור אמסטרדם מחר ללא מגבלות חוזיות לטובת טיסה היסטורית ומשמעותית לכל עם ישראל. במקביל הוחזר מנהל צי 787 לפעילות ואנו מקווים שהחברה תתניע מהלך של חזרה לפעילות בשני הציים בהקדם".

כזכור ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס ליציאת המשלחת ואמר: "הנחיתי את ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת לצאת בראש משלחת ישראלית-מקצועית לשיחות באיחוד האמירויות בשבוע הבא. המשלחת הזאת תפעל, יחד עם צוות אמריקני ועם צוות מקביל של איחוד האמירויות, לקדם את השלום והנורמליזציה בן ישראל לאיחוד האמירויות". לדברי נתניהו, "זהו הסכם היסטורי. הוא יביא למנועי צמיחה. הוא יכול לעזור להביא לפריחה כלכלית בכלל, ובפרט בתקופת הקורונה. אני מקווה שמדינות נוספות באזורנו יצטרפו למעגל השלום".