אדלשטיין מגבה את גמזו: "לא הזמן לטוס לאומן, שנבחרי הציבור לא יגזרו קופון"

שר הבריאות אדלשטיין בחנוכת מרכז השליטה בקורונה החדש: "השנה זה לא הזמן לטוס לאומן. קורא לנבחרי הציבור לא לגזור קופון על חשבון בריאות הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/20 12:15 ו באלול התשפ

אדלשטיין מגבה את גמזו: "לא הזמן לטוס לאומן, שנבחרי הציבור לא יגזרו קופון"
אדלשטיין בחנוכת המשל"ט, צילום: משרד הבריאות

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין חנך היום (ג') את מרכז השליטה לקורונה של משרד הבריאות בקרית שדה התעופה. באירוע השתתפו גם סגן השר יואב קיש, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, וראש תכנית "מגן ישראל" פרופ' רוני גמזו.

סמוטריץ' תוקף: "אבדה הבושה, תנו לגמזו לעבוד"

אדלשטיין העניק גיבוי לפרופ' גמזו, על רקע עמדתו בסוגיית הטיסות לאומן בראש השנה, והמתקפות שספג הבוקר מכיוונו של יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר. אדלשטיין אמר כי "כל המאמץ שנעשה כאן הוא על מנת להיאבק בתופעה שקשה להגדירה. אנחנו בפעילות מתמשכת מול הרבה דברים שעוד לא נודעים לנו". 

שר הבריאות התייחס לחשיבות ההסברה וההפנמה של המצב בציבור ואמר כי "אחת המשימות שלנו כאן במשל"ט היא לא רק הערכות מצב וקטיעת שרשרת ההדבקה, אלא גם היכולת שלנו להעביר לציבור שכולנו שותפים למאבק - בדברים הפשוטים של מסכה, מרחק והיגיינה, וביכולת שלנו להעביר גם לעמיתיי שאנחנו עושים את המקסימום לקבל את ההחלטות המקצועיות תוך התחשבות מרבית בצרכי המשק". 


(התדרוך היומי של פרופ' גמזו, אתמול)

"אני קורא מכאן לעמיתיי נבחרי הציבור: אל תנסו לגזור קופון על חשבון בריאות הציבור", שלח אדלשטיין רמיזה לעמיתו לסיעה, ח"כ מיקי זוהר. "ההמלצות שמגיעות מכאן הן המקצועיות והטובות ביותר שניתן לקבל. אנחנו מתחשבים לא רק בצרכי הבריאות. ואנחנו עושים את המרב שבחודש הסליחות ובימים הנוראיים נוכל לשמוע קול שופר ולהתפלל, מי שנוהג כך. אנחנו מתחשבים, אבל גם מצפים לפזר את הקהילות לכמה שיותר מניינים כדי למנוע התקהלויות וגידול בתחלואה".

"עם כל הצער שבדבר, אחריות לאומית אומרת שזה לא הזמן לטוס לקברו של ר' נחמן באומן. אחריות זה לא להתכנס יחד סביב שולחן החג.
אם כולנו ננהג באחריות ונקשיב להנחיות, נוכל גם להתגבר ונצא מנצחים בלי לפגוע במרקם החיים של אזרחי ישראל. גם בנושא הזה נהיה דוגמה למדינות אחרות". סיים שר הבריאות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן