נתניהו דוחה את הבחירות: "הנחיתי את אנשי הליכוד להצביע בעד דחיית התקציב"

ראש הממשלה החליט כי בליכוד יצביעו בעד דחיית התקציב, ואמר: "הדבר האחרון שמדינת ישראל זקוקה לו עכשיו זה בחירות". עוד אמר ראש הממשלה: "כחול לבן שהסכימו בהתחלה לפשרת האוזר - ברחו ממנה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/08/20 20:34 ד באלול התשפ

נתניהו דוחה את הבחירות: "הנחיתי את אנשי הליכוד להצביע בעד דחיית התקציב"
ראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשבר הקואליציוני. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעו הערב כי מפלגת הליכוד תצביע בעד הצעת החוק לדחיית תקציב המדינה. בכך חלפה סכנת הבחירות ונדחתה בשלושה חודשים לפחות. הפשרה על התקציב אמנם דוחה את איום הבחירות לעת עתה, אך משאירה את מדינת ישראל ללא מפכ"ל קבוע, יועץ משפטי לממשלה ופרקליט מדינה.

נתניהו אמר: "הדבר האחרון שמדינת ישראל זקוקה לו עכשיו זה בחירות. ולכן אני הודעתי אתמול שאני מקבל את הצעת הפשרה של ח"כ האוזר על שני חלקיה - גם דחיית התקציב, וגם הקמת ועדת מינויים משותפת. גם הודעתי שאני לא אשתתף במינוים של היועמ"ש, פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה". 

גנץ תקף את הליכוד: "100 ימים של מידור, הסתרה והסתה הסתיימו"

עוד אמר ראש הממשלה: "לצערי, כחול לבן שהסכימו בהתחלה לפשרת האוזר אחר כך ברחו ממנה, הוסיפו כל מיני דברים, שינו כל מיני דברים - ואני עדיין חושב שזה חוסר אחריות ללכת לבחירות כשאין לנו מסדרת תקציבית מאושרת, כשאנחנו ערב פתיחת שנת הלימודים, ולכן הנחיתי את אנשי הליכוד להצביע בעד דחיית התקציב. אני אמשיך לעשות את הדבר הנכון, למנוע בחירות מיותרות כשלא צריך, ואני מקווה שגם אחרים ינהגו ככה".

מאוחר יותר, בהצהרה לתקשורת בכנסת, סיפר נתניהו על תהליך קבלת ההחלטה להצביע בעד דחיית התקציב: "שוחחתי היום עם הנשיא פוטין ודיברתי איתו על סוריה ועל הבטחת חופש הפעולה של חיל האוויר במרחב. זה חשוב מאוד לביטחון ישראל. אחר כך דיברתי עם יועצים כלכליים כיצד להביא עוד סיוע ועוד כסף ומענקים לאזרחי ישראל. זה חשוב מאוד. אחר כך החלטתי כיצד להעביר את ההחלטה שנעביר עכשיו כדי להבטיח שלא יהיו בחירות כי זה חשוב לעתיד ולהווה של מדינת ישראל". 

"זה קשה מאוד לעשות את זה", המשיך נתניהו, "כשמתוך הממשלה תוקפים את ראש הממשלה. אני לא זוכר שמאז הקמת הממשלה דיברתי על בני גנץ במונחים כאלה. אני לא שומע פעם אחת שמפסיקים את ההתקפות הבלתי פוסקות עליי ועל הליכוד מתוך הממשלה. אבל אני חושב שמה שצריך עכשיו זה לשלב ידיים מול האתגרים והמשימות שלנו. זה מה שאני עושה כל חיי למען המדינה שלנו למרות התקפות בלתי פוסקות מהתקשורת ומיריבים פוליטיים, גם מתוך הממשלה. אני חושב שעכשיו צריך לעשות את מה שחשוב לאזרחי ישראל ולמדינת ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן