גנץ תקף את הליכוד: "100 ימים של מידור, הסתרה והסתה הסתיימו"

ראש הממשלה החליפי, התייחס להתנהלות בתוך קואליציה תחת נתניהו והצהיר כי "מאה ימים שתקתי לגידופים וללעג של בכירי הליכוד - ימי השתיקה הסתיימו". בהמשך הבהיר כי הוא ומפלגתו יתמכו בדחיית התקציב וימנעו בחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/20 21:02 ד באלול התשפ

גנץ תקף את הליכוד: "100 ימים של מידור, הסתרה והסתה הסתיימו"
בני גנץ. מאה ימי ההשפלה נגמרו, צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, מסר לפני שעה קלה הצהרה לציבור. הוא התייחס למשבר הקואליציוני החריף בין הליכוד וכחול לבן והודיע כי הוא ומפלגתו יתמכו בחוק לדחיית תקציב המדינה ובכך ימנעו את פיזור הכנסת.

גנץ פתח את נאומו ואמר: "שום מתקפה אישית, שום עלילת דם ושום איום לא יכופפו אותי. מאה ימים נתתי לשותפיי הפוליטיים לממשלה להבין שפניי לשותפות, שידיי הושטו לשיתוף פעולה ושליבי פתוח לדאגה אחת בלבד: דאגה לביטחונם, לבריאותם ולפרנסתם של אזרחי ישראל".

תוך שימוש ברטוריקה חריפה סיפר יושב ראש כחול לבן על ההתנהלות כחברי קואליציה עם הליכוד ותחת נתניהו. "מאה ימים שתקתי: שתקתי למתקפות האישיות, שתקתי לקיתונות של נסיונות השפלה ומידור, שתקתי לגידופים וללעג של בכירי הליכוד. מאה ימי השתיקה, ההכלה וההבלגה הסתיימו. הם מסתיימים מכיוון שמדינת ישראל צריכה יציבות, ולא עיסוק בלתי פוסק בצרכים אישיים. היא צריכה ממשלה שפניה לצרכיה ולא להתכתשות פנימית. לא אאפשר זאת עוד משום שככה הורסים ולא בונים. ככה עושים פריימריז ולא משרתים את הציבור".

גנץ תיאר את התקופה הקשה שלדבריו לא מאפשרת הליכה לבחירות. "בחוץ משתוללת סערת ענק שספק אם הייתה כמותה מקום המדינה. כמיליון מובטלים משוועים לחזור למעגל התעסוקה, מאות אלפי משפחות לא יודעות איך ישלמו שכר דירה, משכנתא ואיך יערכו לארוחות החג. אלפי שכירים ועצמאים חיים בחשש ובמתח עצום מהרגע שבו הכספומט יראה להם אפס שקלים למשיכה, והם ישארו ללא כרטיס. אלפי אנשים צועקים את צעקתם ברחובות ועלינו לתת להם לעשות זאת כי אם לא, עוד יישפך פה דם ברחובות".

גנץ. השתמש ברטוריקה חריפה

גנץ. השתמש ברטוריקה חריפהצילום: אלעד מלכה

גנץ הכריז כי "לא אתן לאף אחד לאיים על אזרחי ישראל בבחירות. מי שמדבר על בחירות לא מאיים עלי - הוא מאיים על הישראלים". אמר גנץ, והדגיש "יחד עם זאת, לעולם לא אאפשר למישהו לפורר את הדמוקרטיה". הוא בחר להתייחס לדיווחים על כך שהליכוד מעוניין במינוי בכירים מטעמם והצהיר כי, "לא אתן שמישהו ימנה בובות מטעמו לתפקידים ציבוריים במקומות רגישים. במשמרת שלי, כשאני שר הבטחון, אמשיך לשמור על בטחון המדינה מבחוץ ומבפנים אדאג - שאף אחד, אף אחד! לא ירים את ידו על שלטון החוק"

"כשנכנסתי לממשלה", סיפר גנץ, "רציתי והתחייבתי לקדם את נושא הפיוס הלאומי. הביטוי פיוס לאומי הפך ללעג, לזלזול ולבדיחה כאילו היה מילה גסה, כאילו נגזר עלינו לשנוא אחד את השני, כאילו נגזר עלינו להתמודד עם אלימות מילולית איומה של נבחרי ציבור כנגד שומרי הסף וכנגד אזרחים אחרים. פיוס אינו קללה אלא חזון החיים שלנו ביחד, אחד לצד השני - עם אחד אנחנו, אחים אנחנו".

נאומו של גנץ הגיע 24 שעות בדיוק אחרי הצהרתו של ראש הממשלה נתניהו שהודיע אתמול גם הוא על תמיכה בפשרת האוזר ובדחיית התקציב. כזכור, החוק לדחיית תקציב המדינה חייב לעבור הלילה עד השעה 12:00, והיה והוא לא יעבור - הכנסת תתפזר ונלך לבחירות רביעיות תוך שנה וחצי. 

"שמעתי את נתניהו אמש מכריז על קבלת הצעת הפשרה של חבר הכנסת האוזר וברכתי על כך. ואני חוזר ואומר נתניהו, אם פניך לשיתוף פעולה לטובת אזרחי ישראל, ידי נשארה מושטת. אם פניך לתרגילים ולפגיעה חלילה בשלטון החוק – אני אמנע זאת ממך. פרק מאה הימים של מידור, הסתרה והסתה הסתיים. בוא נתחיל בפרק של שותפות" .

"זו חובתי כמו גם חובתך" הוא פנה לנתניהו, "להכנס למליאה ולהצביע יחד איתי על דחיית התקציב, כדי
לקדם את הסדר העבודה בינינו. כל נושא אחר שאינו קשור למשבר הכלכלי ולמשבר הבריאותי יורד מסדר היום – וראוי שנטפל בו בנפרד . אני דורש ממך להניח כל שיקול אחר בצד, לגלות מנהיגות, לגלות פטריוטיות שאכן טבועה בך ולזכור שגם עבורך ישראל חייבת להיות לפני הכל.

בסיום הודיע גנץ כי יתמוך בפשרת האוזר. "אזרחי ישראל, כפי שהתחייבתי בפניכם אני וחבריי מכחול לבן נכנס למליאה מתוך אחריות לאומית ונדחה את התקציב כדי למנוע בחירות, אני מקווה שכך גם אחרים יעשו".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן