תוקף מגבלות הקורונה קוצר בשבועיים: "לא תהיה הארכה נוספת"

ועדת החוקה אישרה פה אחד את תקנות הגבלת הפעילות, אך קיצרה בשבועיים את התוקף. יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר, דרש להביא את "תכנית גמזו" לקבינט הקורונה עוד השבוע: "לא תהיה הארכה נוספת לתקנות; אנחנו שליחים של הציבור שצריך לקבל את התקנות בצורה הכי טובה וברורה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/08/20 15:58 כז באב התשפ

תוקף מגבלות הקורונה קוצר בשבועיים: "לא תהיה הארכה נוספת"
עד 20 איש בבתי כנסת. ארכיון, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה היום (ב') את ההגבלות החדשות על האוכלוסייה שאושרו בממשלה אמש, אך קיצרה את תוקפן בשבועיים. בהתאם למנגנון האישור שנקבע ב"חוק הקורונה הגדול", הממשלה העבירה לוועדת החוקה תקנות להגבלת פעילות במרחב הפרטי, במרחב הציבורי, ובעסקים ובמקומות הפתוחים לציבור. 

20 אנשים בבית כנסת: חברי קבינט הקורונה אישרו שינויים בהגבלות

את התקנות שאישרה הוועדה, הציעה הממשלה אתמול והן ייכנסו לתוקף עם פרסומן היום ברשומות: מגבלת ההתקהלות הכללית תעמוד על 20 אנשים במבנה ו-30 בשטח פתוח; התפוסה המרבית תעמוד על אותו מספר של מגבלת ההתקהלות הכללית או על אדם אחד לכל 7 מ"ר, לפי הגבוה מבין האפשרויות. 
התפוסה המרבית במסעדות שלא במלון, בבתי תפילה ובאירועי תרבות במקומות לעריכת מופעים, בית קולנוע, תיאטרון, או מוסד תרבות אחר למעט מוזיאון תעמוד המגבלה על 20 בשטח סגור ו-30 בשטח פתוח (למעט מופע תרבות שמנכ"ל משרד הבריאות אישר את הגדלת התפוסה). 

אישור הוועדה כולל גם את התקנות המפרטות את חובת שמירת מרחק במרחב הציבורי, הגבלות על נסיעה בכלי תחבורה פרטי, חובת שילוט בסמוך למתקני שעשועים, הוראות להפעלת מקום ציבורי או עסקי, אחריות מחזיק או מפעיל קניון, סגירת מקום לשם מניעת הדבקה או לעריכת חקירה אפידמיולוגית וכן את העבירות והעונשין שבצדן. תחילתן של תקנות אלו ב-11.8. 

5 ח"כים תמכו בתקנות: היו"ר ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים אריאל קלנר (הליכוד), מיכל וונש, תהלה פרידמן (כחול לבן), מיכאל מלכיאלי (ש"ס). ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) נכח בוועדה אך לא הצביע ולא היו מתנגדים